مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۳
۰ نفر

مدیرکل آموزش و پروش استان سمنان گفت: شاخص نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸.۵ درصد و این استان جزو سه استان برتر با سواد کشور است.

دانش‌آموز

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد دستورانی روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت افزود: استان سمنان شاخص‌های برتری را از نظر تحصیلی و سواد در کشور داراست.

وی بیان کرد: سمنان در قبولی کنکور پس از استان یزد در مقام دوم کشور قرار دارد و در قبولی امتحانات نهایی با بالاتر بودن ۸ درصدی از میانگین نمرات کشوری در رتبه سوم کشور قرار دارد.

دستورانی ادامه داد: با توجه به برنامه توسعه کشور در راستای گسترش و هدایت دانش‌آموزان به مهارت‌آموزی،  ۴۷ درصد دانش‌آموزان استان سمنان در رشته‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و هنرستان تحصیل می‌کنند و این استان با ۱۰ درصد بالاتر از میانگین کشوری در رتبه اول قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان اظهار کرد: همچنین این استان ۹۴ درصد پوشش پیش دبستانی دارد و با ۱۱ درصد بالاتر از میانگین کشوری در تعداد نوآموز در رتبه اول کشور قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان استان سمنان در رشته‌های دیگر مانند تجربی، ریاضی و انسانی نیز به خوبی انجام گرفته و آموزش و پرورش استان در اجرای طرح‌هایی با عنوان  «هر دانش‌آموز یک مهارت» و «ایران مهارت» موفق عمل کرده و با توجه به اینکه استان‌ها در طرح ملی «ایران مهارت» موظف به ۲۰ درصد پوشش بودند، استان سمنان با پوشش ۳۶ درصدی آن را به نتیجه رساند.  

دستورانی توضیح داد: ایران مهارت یک طرح ملی است که به تصویب و تفاهم مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای و وزارت آموزش و پرورش رسیده است و هدف اولیه از اجرای این طرح، برگزاری دوره‌های کوتاه مدت مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه اول در دبیرستان‌ها و به کمک آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای است و هدف کلی از اجرای ایران مهارت، ایجاد روحیه کارآفرینی در بین دانش‌آموزان و شکوفایی استعدادها است.

استان سمنان با جمعیت بیش از ۷۰۲ هزار نفری، ۱۲۳ هزار و ۵۰۱ دانش‌آموز، هشت هزار و ۳۷۰ معلم، پنج هزار و ۷۲ کلاس درس دارد.   

کد خبر 512409

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha