مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰
۰ نفر

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین گفت: در سال جهش تولید در راستای افزایش تولید و صادرات مجوز راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد پرورش ماهی زینتی جهان در استان به ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه صادر شده که تا پایان سال‌ ۹۹ فاز نخست آن به بهره‌برداری خواهد رسید.

ماهی زینتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایسنا، ایرج رحمانی، مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین افزود: ۳۲۳ واحد تولید پرورش ماهی در استان مشغول به فعالیت هستند که در سال گذشته ۳۹۹۸ تُن ماهی سردآبی، گرم‌آبی و ماهیان خاویاری تولید شد که ۳۲۸۳ تُن سردآبی، ۲۱ تُن ماهی خاویاری و ۶۹۴ تُن نیز ماهیان کپور بود.

وی اضافه کرد: در سال۹۸، ۲۹ میلیون و ۲۶۰ هزار قطعه ماهی زینتی در استان تولید شد که قزوین رتبه چهارم کشوری را به خود اختصاص داد؛ همچنین سال ۹۸توسط ۲ واحد تولیدی صادرات ماهیان زینتی به ارزش ۴۵ میلیارد ریال به کشورهای ترکیه، آذربایجان، گرجستان و عراق انجام شد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین بیان کرد: در سال جهش تولید در راستای افزایش تولید و صادرات مجوز راه‌اندازی بزرگ‌ترین واحد پرورش ماهی زینتی جهان در استان به ظرفیت ۳۰ میلیون قطعه صادر شده که تا پایان سال ۹۹ فاز نخست آن با تولید ۱۰ میلیون قطعه به بهره‌برداری خواهد رسید، بهره‌برداری از این پروژه می‌تواند زمینه خوبی برای توسعه صادرات و ارزآوری را فراهم خواهد کرد.

وی گفت:سرانه مصرف سالیانه مصرف ماهی در استان ۶.۷ کیلیوگرم برای هر نفر است و در شاهرود ظرفیت تولید ۹۰۰۰ تُن ماهی مورد مطالعه قرار گرفته است که با اجرای آن ظرفیت تولید ماهی در شاهرورد چهار برابر افزایش پیدا خواهد کرد.

رحمانی بیان کرد: برای اعطای تسهیلات به واحدهای تولید پرورش ماهی باید منتظر ابلاغ آن از سوی دولت باشیم؛ البته باید بگویم که بخش کشاورزی نیازمند تهسیلات کم‌بهره است تا بتواند غذای مورد را تأمین کند.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهادکشاورزی استان قزوین یادآور شد: از جمله مشکلات واحدهای پرورش ماهی در استان می‌توان به نوسانات قیمت نهاده‌ها اشاره کرد که این امر به قیمت ارز بستگی داشته و حل آن منوط به تصمیمات مقامات بلندپایه دولتی است.

کد خبر 512407

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha