فرماندار نهبندان گفت: هم‌اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان در استان خراسان جنوبی آلوده به ملخ صحرایی هستند، اما تجهیزات مبارزه با این حجم از آلودگی در شهرستان مهیا نیست.

ملخ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مجید بیکی،  ۲۷ اردیبهشت در جلسه ستاد مبارزه با ملخ صحرایی شهرستان نهبندان اظهار کرد: امکانات و تجهیزات مبارزه با ملخ‌های صحرایی در نهبندان محدود بوده و مجموعه جهاد کشاورزی استان باید شرایط ویژه‌ای را برای مبارزه با ملخ در نهبندان ایجاد کند، چراکه دستگاه‌های این اداره ماموریت‌های دیگری در حوزه خود نیز دارند.

فرماندار نهبندان، خراسان جنوبی افزود: طی بازدیدی که از کانون‌های آلوده به ملخ صحرایی انجام‌شده  هم‌اکنون سه دستگاه ulv سمپاش با مجموعه جهاد کشاورزی همکاری دارند.

بیکی افزود: تمامی دستگاه‌های شهرستانی مانند ارتش، بسیج، سپاه، دامپزشکی، منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های دخیل برای مقابله با ملخ‌های صحرایی بسیج شده و همکاری لازم دارند.

وی گفت: این دستگاه‌ها نمی‌توانند تمام توان‌خود را در خصوص مبارزه با بحران ملخ تمرکز داشته باشند و بضاعت شهرستان نیز برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی ضعیف‌تر است، چراکه آمادگی مبارزه با ملخ صحرایی با این حجم وسیع را از گذشته نداشته و نداریم و نیازمندیم که شرایط و امکانات بهتری هستیم.

بیکی افزود: در خصوص ارسال هواپیمای سمپاش به شهرستان نهبندان باید تعیین تکیلف شود، چراکه ما هم باید باند فرود را در دو نقطه ایجاد کنیم، هم‌اکنون باند دوم راه‌های در حال احداث برای فرود این نوع هواپیما مشکلی ندارد.

وی گفت: نقاط ایجاد باندهای دیگر برای جلوگیری از اتلاف منابع شهرستان باید به تایید جهاد کشاورزی برسد تا شهرستان وارد عمل شود.

فرماندار نهبندان تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۰ هزار هکتار از اراضی شهرستان نهبندان آلوده به ملخ صحرایی هستند که ۲۵ کانون آلوده در ۶ نقطه شناسایی شده است.

بیکی یادآور شد: حدود ۶۴۰۰ هکتار از اراضی آلوده به ملخ صحرایی در شهرستان نهبندان برای مقابله با این نوع ملخ سم پاشی شده است.

کد خبر 512399

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha