مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳
۰ نفر

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش‌آموزان یکی از مهم‌ترین مأموریت‌ها و رسالت‌های اداره کل استاندارد استان است که نهادینه شدن آن از ابعاد گوناگون نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

استاندارد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، داود کارگرزاده یکشنبه ۲۸ اردیبهشت افزود: استفاده از روش‌های نوین تدریس، ایجاد فضای شورونشاط در مدارس استان زنجان و عجین شدن مباحث آموزشی و پرورشی با استاندارد  فاکتور اصلی موفقیت در فرآیند آموزش‌وپرورش در بین دانش‌آموزان است.

وی اضافه کرد: بر این اساس ترویج فرهنگ استاندارد در بین دانش آموزان زنجانی موردتوجه قرارگرفته که در این راستا با همکاری کارشناسان این اداره کل و کارکنان آموزش‌وپرورش استان، گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته‌شده است.

این مسئول ادامه داد: سیاست‌های اداره کل استاندارد این استان درزمینهٔ فرهنگ‌سازی استاندارد در بین دانش‌آموزان، به‌ویژه در مقطع ابتدایی بوده چراکه اثربخشی بهتری را به همراه دارد.

وی اظهار کرد: همراهی و مشارکت آموزش‌وپرورش استان، در کنار اداره کل استاندارد، ستودنی است که این همت مضاعف و همکاری دوسویه، موجب افزایش کیفیت و راندمان کاری و بهبود فعالیت‌های این ۲ مجموعه را درزمینه‌های مشترک خواهد شد.

مدیرکل استاندارد استان ‌زنجان ادامه داد:، این اداره کل آمادگی دارد، درزمینهٔ آموزش‌ ضمن خدمت دبیران، طرح تعالی مدارس، استانداردسازی بوفه مدارس و نظارت بر کالاهای عرضه‌شده در بوفه‌ها و همچنین استانداردسازی تجهیزات آموزشی را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ استاندارد در مدارس به‌ویژه مدارس روستایی و دورافتاده استان، تدوین استانداردهای درون‌سازمانی و سایر موضوعات موردنیاز با آموزش‌وپرورش استان از دیگر همکاری‌ها در این بخش است که مشارکت مضاعف آموزش‌وپرورش می‌تواند به تحقق برنامه‌های یادشده کمک کند.

به گفته کارگرزاده، اداره کل استاندارد این استان سال گذشته ۲۸ سند استاندارد ملی را تدوین کرده که این استانداردها درزمینه‌های مختلف فناوری اطلاعات، انرژی، صنایع شیمیایی و پلیمر، برق و الکترونیک، مکانیک و فلز شناسی، صنایع‌دستی و گردشگری، خوراک و فرآورده‌های کشاورزی بوده است. 

وی، هدف از تدوین این استانداردهای ملی را افزایش کیفیت، ایمنی و امنیت، تسهیل تجارت بین‌المللی و حمایت از مشتری اعلام کرد و گفت: مشارکت هرچه بیشتر در تدوین استانداردهای ملی بر اساس ظرفیت‌های بومی استان، امری ضروری است.

کد خبر 512379

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha