مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴
۰ نفر

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان گفت: ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن انواع محصولات هنرهای دستی و سنتی به ارزش ۳۵ میلیون دلار از این استان سال ۹۸ صادر شده است.

صنایع دستی همدان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، هاشم مظاهری یکشنبه ۲۸ اردیبهشت افزود: محصولات صنایع‌دستی استان همدان در ۲۱ رشته متفاوت از جمله سفال، شیشه دست‌ساز، مجسمه‌های گچی و پلیستر، مبلمان و منبت، قاب عکس و تزیینات چوبی بوده است.

وی اضافه کرد: خرمهره، کلاه حصیری، آیینه و شمعدان، گلدان چوبی، مصنوعات چرمی، ساعت چوبی دیواری، سبد چوبی، میز و صندلی و جاشمعی از دیگر صنایع‌دستی صادراتی استان همدان است.

مظاهری اظهار کرد: بیش از ۸۰ درصد صادرات صنایع‌دستی استان همدان را سفال لالجین در برمی‌گیرد و البته بالاترین حجم سفال کشور نیز مربوط به شهر جهانی لالجین است.

وی افزود: هنرهای سنتی که نمادی از فرهنگ وهنر یک ملت و منطقه و به‌عنوان نفیس‌ترین تولیدات داخلی و یکی از عوامل مهم توسعه گردشگری محسوب می‌شود، نیازمند تجاری‌سازی است لذا در همین راستا در سال جهش تولید تلاش بیشتری برای رونق این هنرها انجام می‌شود.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان ادامه داد: در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب جهش تولید نام‌گذاری شده برای رونق و پیشرفت لالجین و ملایر ۲ شهر جهانی سفال و مبلمان منبت برنامه‌های مختلفی در دستورکار است.

واریز بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی به‌حساب کارگران علی‌صدر

سرپرست شرکت سیاحتی علی‌صدر گفت: بیش از ۱۵۰ بسته معیشتی ۵۰۰ هزارتومانی به‌حساب کارکنان این شرکت واریزشده است.

مهدی مجیدی افزود: پس از شیوع کرونا و تعطیلی علی‌صدر از اسفند سال ۹۸ تاکنون، حدود ۱۵۰ نفر از کارکنان قراردادی فصلی و یک‌ساله شرکت بیکار شده‌اند که تعدادی از آن‌ها دارای بیمه بیکاری هستند و برخی هم به دلیل مدت‌زمان کم قرارداد مشمول شرایط بیمه بیکاری نیستند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم هیات مدیره برای گروهی از کارکنان شرکت که مشمول بیمه بیکاری نیستند مبلغ ۵۰۰ هزار تومان بلاعوض و برای مشمولان بیمه بیکاری ۵۰۰ هزار تومان علی‌الحساب نخستین حقوق، مساعده پرداخت‌شده است.

مجیدی بیان کرد: تاکنون به‌حساب ۶۰ نفر از کارگران وام قرض‌الحسنه ۲ میلیون تومانی واریز شده است، برای کارگران علی‌صدر مبلغ ۳۰۰ هزار تومان کمک معیشتی بلاعوض نیز واریز شده است.

وی از مساعدت با بهره‌برداران و غرفه داران غار علی‌صدر و مجتمع عباس‌آباد خبر داد و افزود: با توجه به زمان قرارداد تخفیفاتی شامل بخشش اجاره‌بها به مدت سه ماه طبق مفاد قرارداد یا اضافه شدن زمان قرارداد به مدت سه ماه به بهره‌بردارانی که قراردادشان به فصل زمستان منتهی می‌شود در نظر گرفته‌شده است.

سرپرست شرکت سیاحتی علی‌صدر گفت: در صورت ابلاغ پروتکل‌های بهداشتی آماده اجرای دقیق آن هستیم تا بتوانیم رونق اقتصاد گردشگری را به غار علی‌صدر بازگردانیم چراکه روستای علی‌صدر با بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر جمعیت فقط از حوزه گردشگری درآمد دارد.

کد خبر 512356

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha