دوشنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
۰ نفر

مشکلات گلوگاه سیلابی محدوده بزرگراه تهران ـ کرج، خط 5 مترو در تقاطع پل «ارم» رفع شد. 

سیل

مدیر پروژه‌های نگهداشت و رفع گلوگاه‌های سیلابی شرکت «خاکریز آب» با اعلام این خبر گفت: «در سال‌های اخیر، تغییراتی در کانال‌های آب ایجاد شده که در مواقع بحرانی مانند «سیل» می‌تواند خسارت زیادی را مانند سال 1391 به وجود آورد.

به‌عنوان مثال، پلی روی کانال «کن» ایجاد کرده‌اند یا در محدوده شهربازی ارم، پل ساخته‌اند. همچنین محل تلاقی کانال‌های «وسک» و «شقایق» 90 درجه بود که چنین چیزی در مواقع سیل به موجب تلاطم آب می‌توانست خطرناک باشد. برای همین، شرکت مهندسی مشاور، اقدام به بررسی برای رفع مشکلات کرد.»
«محمود ترک» افزود: «وضع کانال‌ها به گونه‌ای بود که با کوچک‌ترین سیلی، آب وارد مترو و ایستگاه اتوبوس می‌شد. به همین دلیل پس از بررسی مشاوران، پیشنهاد شد گلوگاه سیلابی سیل برگردان غرب در نقطه اتصال کانال وسک و در تقاطع پل ارم، جمع‌آوری شود که این کار از فروردین ماه آغاز شد و اکنون به پایان رسیده است. همچنین محدوده تلاقی کانال‌های وسک و شقایق اصلاح شد تا در صورت عبور آب با شدت بالا هم مشکلی برای شهروندان رخ ندهد».

او از دیگر فعالیت‌های اجرایی را بالا بردن ارتفاع دیواره کانال‌ها از 2‌متر به 4‌متر و 80 سانتیمتر دانست و افزود: «در گذشته، با کوتاه کردن کانال‌ها، احتمال سرریز آب وجود داشت. اما اکنون پروژه بالا بردن دیواره کانال‌ها آغاز شده است و احتمالاً تا پایان خردادماه ادامه خواهد داشت.»
 

کد خبر 512349

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha