معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: در سال ۹۹، ۳۲ طرح تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان تکمیل و وارد مدار بهره‌برداری می‌شود.  

صنعت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کاظم منزوی، معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در گفت‌ وگو با خبرنگاران افزود: برای تکمیل این واحدها به ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

وی ادامه داد: صنایع فولاد، پتروشیمی لردگان، صنایع متالوژی آسیا، نساجی نگین، خاور سیمان پارسیان از مهم‌ترین این طرح‌ها به شمار می‌رود.  

منزوی، تامین سرمایه در گردش ۹۱۷ واحد صنعتی برای تثبیت اشتغال و افزایش ظرفیت تولید در استان را از دیگر برنامه‌های این سازمان برای سالجاری برشمرد و گفت: برای اجرای این برنامه به ۶ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.  

معاون صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری همچنین از اختصاص ۶۳۰ میلیارد ریال برای نوسازی و بازسازی ۲۰ واحد صنعتی در استان در سال‌جاری خبر داد و گفت: این اقدام در راستای افزایش ظرفیت این واحدهای صنعتی و رونق اشتغال انجام می‌گیرد.  

منزوی در ادامه اظهار کرد: افزایش هزینه‌ها به دنبال افزایش نرخ ارز از مهم‌ترین این مشکلات است که نیازمند بازنگری در قیمت محصولات تولیدی است.  

وی خاطرنشان کرد: ناتوانی برخی واحدهای صنعتی در بازپرداخت تسهیلات بانکی که چنانچه این مشکل رفع نشود منجر به تعطیلی این واحدها می‌شود، مشکلات مربوط به کرایه‌های حمل و نقل و مشکل صادرات از دیگر چالش‌های صنعت استان است که درصدد رفع و پیگیری آن هستیم.  

۹۲۳ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۴ هزار میلیارد ریال در چهارمحال و بختیاری فعال است. این واحدها برای ۲۱ هزار و ۳۳۰ نفر اشتغالزایی کرده است.  

کد خبر 512334

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha