رئیس اتحادیه بازار خودرو استان اصفهان از کاهش ۱۰ درصدی قیمت خودرو در بازار استان اصفهان خبر داد.

خودرو

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا قندی اظهار کرد: باتوجه به نظارت‌ها و کنترل‌های ویژه و لازمی که از سوی دستگاه‌های اجرایی استان اصفهان در حوزه بازار خودرو انجام شد در حال حاضر شاهد افت ۱۰ درصدی نرخ خودرو در این بازار هستیم.

وی افزود: تاکنون اوضاع اقتصادی بازار خودرو استان به نسبت سال‌های گذشته روند مطلوبی را طی کرده و پیش‌بینی می‌شود روند کاهش قیمت‌ها در این بازار طی چند ماه آینده به ۲۰ درصد برسد.

رئیس اتحادیه بازار خودرو استان اصفهان تاکید کرد: اصلی‌ترین علت روند نزولی قیمت‌ها در بازار خودرو استان علاوه بر ایجاد نظارت‌های لازم اجرایی اقداماتی در مورد برخورد با متخلفان و محتکران خودرو در این بازار بوده است.

قندی گفت: همچنین باید در نظر داشت که حرکت به سوی منطقی شدن نرخ انواع خودرو در بازار می‌تواند رونق ان را محیا سازد و به همین خاطردر تلاش هستیم تا با مدیریت کردن بازار روند منطقی شدن قیمت‌ها را شاهد باشیم.

وی در مورد تاثیر منطقی شدن قیمت‌ها بر روی قیمت خودروهایی همچون پراید و تیبا در بازار استان اصفهان اضافه کرد: روند منطقی و واقعی شدن قیمت‌ها در بازار می‌تواند کمک شایانی به کاهش یافتن نرخ خودروهایی مانند پراید و تیبا بکند چراکه درحال حاضر اقدامات انجام شده در این زمینه تاثیرات خود را بر روی قیمت این دو نوع خودرو در بازار گذاشته و قیمت آن را ۸ درصد کاهش داده است.

رئیس اتحادیه بازار خودرو استان اصفهان یادآور شد: درحال حاضر قیمت خودروهای پراید و تیبا در بازار ۷۶ میلیون تومان به فروش می‌رسد، اما پیش‌بینی می‌شود با این شرایط شاهد ادامه یافتن کاهش نرخ این دو خودرو به قیمت ۵۰ میلیون تومان باشیم.

قندی ادامه داد: در استان اصفهان بیش از ۱۰۰ واحد صنفی فروش خودرو وجود دارد که تاکنون شاهد استقبال و قدرت خرید مطلوبی از سوی مردم در این بازار نبوده‌ایم و این نشان‌دهنده این است که مردم انتظار مدیریت و نظارت بیشتری برای منطقی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو دارند.

وی رکود بازار خودرو استان اصفهان به صورت سالانه روبه افزایش است تا جایی که این رکود در سال جدید به ۷۰ درصد رسیده و تنها راه حل این مشکل تلاش برای حل مشکلات و بحران‌های اقتصادی این حوزه با ایجاد همکاری‌های لازم است.

رئیس اتحادیه بازارخودرو استان اصفهان یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود ظرف ۲۰ روز آینده روند منطقی و واقعی شدن قیمت‌ها در بازار خودرو استان اصفهان محقق شود.

کد خبر 512326
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha