۷۰۰ نوزاد از سال ۹۲ تاکنون به کمک پزشکان مستقر در مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی استان قزوین متولد شده‌اند.

نوزاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین گفت: این مرکز از سال ۹۲ با رویکرد حل مشکلات ناباروری زوجین فعالیت‌های خود را به صورت رسمی آغاز کرد و چهار هزار زوج قزوینی از سال ۹۲ تاکنون برای درمان به مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان مراجعه کرده‌اند.

فرشاد پیله‌چی بیان کرد: مرکز درمان ناباروری جهاد دانشگاهی قزوین در راستای تحقق سیاست‌های کلی جمعیت و حل مشکلات ناباروری زوجین به متقاضیان خدمت‌رسانی می‌کند.

پیله‌چی گفت: امروزه ناباروری در بین زوجین جوان به صورت یک مشکل جدی مطرح است و درمان زوج‌های نابارور باعث جلوگیری از کاهش میزان طلاق و حل آسیب‌های اجتماعی و خانوادگی می‌شود.

این مسئول گفت: سابقه نازایی بیشتر درمان شدگان بین پنج تا هشت سال است و با وجود اینکه جهاد دانشگاهی یک دستگاه نیمه دولتی است هزینه‌های دریافتی در این مرکز به مراتب پایین‌تر از سایر مراکز درمان ناباروری است.

وی افزود: میانگین هزینه درمان ناباروری از ۱۰۰ هزار تا ۲۰ میلیون تومان است و با توجه به کمک‌های دولتی، هزینه درمان ناباروری یک زوج، کمتر از بخش خصوصی است و بیشتر بیمه‌های تکمیلی هزینه‌های ناباروری را تأمین می‌کنند.

پیله‌چی گفت: هم اکنون بیش از ۹۰ درصد فرایندهای درمان ناباروری به صورت کاملاً مستقیم،  از صفر تا صد در این مرکز انجام می‌شوند و تنها  بخشی از جراحی‌ها استثناً هستند که افراد باید به مراکز تهران مراجعه کند.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به فعالیت‌های گوناگون این واحد در حوزه سلامت، افزود: راه‌اندازی مرکز جامع توان‌بخشی و طب تسکینی در تعامل با مجموعه دانشگاه علوم پزشکی از مهمترین اقدامات این مرکز است و  سال گذشته بیش از ۱۸ هزار نفر از خدمات سلامت جهاد دانشگاهی استفاده کردند.

وی گفت: با افتتاح مرکز شیمی‌ درمانی جهاد دانشگاهی از سال گذشته در قزوین  و با توجه به شیوع کرونا و محدودیت رفت و آمدها، مراجعه بیماران به مرکز شیمی درمانی افزایش یافته است.

پیله‌چی بیان کرد: در بخش آموزش نیز  سال گذشته ۲۰ هزار نفر از قزوینی‌ها در مرکز آموزش جهاددانشگاهی آموزش دیدند و حوزه تجاری سازی فناوری و اشتغال دانش آموختگان(سفتا) در استان تصمیم بر آن شد که این مرکز به ۲ بخش توانمند سازی و تجاری سازی تبدیل شود و زیر نظر معاونت‌های آموزش و پژوهش به فعالیت بپردازد.

رئیس جهاد دانشگاهی قزوین گفت:  فعالیت‌های این دستگاه در زمان شیوع کرونا و  راه اندازی دوره‌های آموزش مجازی، همکاری با یک شرکت دانش بنیان در پارک علم و فناوری قزوین در زمینه ساخت و فروش دستگاه ضدعفونی کننده اوزون ساز  است که همچنان هم ادامه دارد که از جمله فعالیت‌های این واحد در زمان شیوع این بیماری است.

کد خبر 512299

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha