مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۱
۰ نفر

تحقیقات جدیدی که محققان دانشگاه میدلزک انجام شده است به نتایج عجیبی درباره بی‌تمایلی مردان اروپایی برای استفاده از ماسک رسیده است.

مرد اروپایی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران، در مطالعه جدیدی که محققان دانشگاه میدلزک انجام دادند به این نتیجه رسیدند که مردان به دلایل روان شناختی، کمتر از زنان از ماسک در مجامع عمومی استفاده می‌کنند. بر اساس این تحقیق مردان استفاده از ماسک را شرم آور و نشانه ضعف می‌دانند.

در این مطالعه، محققان ۲ هزار و ۴۵۹ نفر از شهروندان آمریکایی را شامل ۱ هزار و ۲۶۶ مرد، ۱هزار و ۱۸۳  زن و ۱۰ نفر که جنسیت خود را فاش نکردند، مورد بررسی قرار دادند.

از شرکت کنندگان در مورد اهداف خود برای استفاده از ماسک در خارج از خانه و همچنین احساسات آن‌ها هنگام زدن ماسک پرسیده شد. نتایج نشان داد که زنان بیش از مردان تمایل به استفاده از ماسک دارند؛ این در حالی است که مردان استفاده از ماسک را شرم‌آور، ناخوشایند و نشانه ضعف می‌دانند.

محققان در این مطالعه تفاوت جنسی را در تمایل افراد برای استفاده از ماسک، تحت تاثیر احتمال ابتلای فرد به ویروس کرونا و بهبودی مورد بررسی قرار دادند.

به عبارت دیگر این واقعیت را که مردان تمایل کمتری به پوشاندن چهره خود دارند، می‌توان تا حدودی با این دلیل توضیح داد که مردان  معتقدند که نسبت به زنان در برابر این ویروس کمتر تاثیر می‌پذیرند در حالی که آمارهای رسمی خلاف این را نشان داده‌اند. طبق آمار مردان در ابتلا به ویروس کرونا و فوت ناشی از آن درصد بیشتری را به خود اختصاص داده‌اند. نتایج همچنین نشان داد که مردان هنگام استفاده از ماسک احساسات منفی نشان می‌دهند.

کد خبر 512259

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha