عربستان با استفاده از فرصت افت شاخص بورس های آمریکا بخشی از سهام شرکت‌های بزرگ آمریکایی از جمله بوئینگ، فیسبوک و سیتی‌گروپ را خریداری کرد.

پرچم عربستان

به گزارش همشهری آنلاین تسنیم به نقل از رویترز نوشت: طبق اطلاعات بدست آمده از یک سند متعلق به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، یک صندوق سرمایه‌گذاری دولت عربستان سعودی در شرکتهای بزرگ آمریکایی از جمله بوئینگ، فیسبوک و سیتی‌گروپ سهام اقلیت را خریداری کرده و مجموع سهام خود را در بازار بورس آمریکا به ۱۰ میلیارد دلار رسانده است.

این صندوق دولت عربستان که «صندوق سرمایه‌گذاری عمومی» نام دارد با ارزش ۳۰۰ میلیارد دلار، اقدام به خرید سهام اقلیت در شرکت‌های مهم جهان و بهره برداری از ضعف به وجود آمده در بازارها درپی شیوع ویروس کرونا کرده است.

طبق سند کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا که روز جمعه منتشر شده است، این صندوق اعلام کرده که دارای سهامی به ارزش ۷۱۳.۷ میلیون دلار در شرکت بوئینگ، حدود ۵۲۲ میلیون دلار در شرکت سیتی گروپ، ۵۲۲ میلیون دلار در شرکت فیسبوک، ۴۹۵.۸ میلیون دلار در شرکت دیزنی و ۴۸۷.۶ میلیون دلار در بانک آمریکاست.

بر اساس این سند، صندوق حاکمیتی عربستان حدود ۵۱۴ میلیون دلار از سهام شرکت ماریوت و سهم کوچکی نیز از شرکت برکشایر هاتاوی را در اختیار دارد.

این صندوق همچنین ۸۲۷.۷ میلیون دلار سهام شرکت نفتی بریتیش پترولیوم را که دارای رسید سپرده‌های آمریکایی است، خریداری کرده است.

بنابر این گزارش، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان اوایل سال جاری میلادی سهام برخی شرکتهای بزرگ از جمله رویال داچ شل، توتال، انی و اکوئینور را نیز خریداری کرد.

کد خبر 512248

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha