شهرداران شیراز و فلورانس در یک گفت‌وگوی ویدئویی، با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی این دو شهر تاریخی، بر لزوم همکاری‌های فرهنگی مشترک تأکید کردند.

گفت و گوی ویدئویی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز استان فارس در دیدار مجازی با داریو ناردلا، شهردار فلورانس گفت: ویروس کرونا نشان داد که مستقل از مرز، جغرافیا و نژاد مردم جهان با یک مشکل مشترک روبرو هستند و برای غلبه بر این مشکل مشترک باید همراهی و همگامی مشترک داشته باشند.

او افزود: دنیای پس از اتمام شیوع ویروس کرونا، دنیای متفاوتی است و شهرهای تاریخی که زمینه‌های مشترک فرهنگی دارند می‌توانند نقش بیشتری را در آن فضا ایفا کنند.

اسکندرپور ضمن ابراز تمایل نسبت به همکاری‌های فرهنگی بین شیراز و فلورانس، آمادگی شهرداری شیراز برای دستیابی به این هدف را اعلام کرد.

شیراز شهری بین‌المللی است

شهردار فلورانس ایتالیا گفت: شیراز به خاطر تاریخی غنی، شهری بین‌المللی است، من به شیراز و ایران علاقه‌مند هستم. پدرم یک شرق‌شناس به‌ویژه در مورد مسائل خاورمیانه بود که زبان فارسی نیز بلد بود و در خانه آن‌ها کتاب‌های بسیاری در خصوص زبان فارسی وجود دارد.

داریو ناردلا با اشاره به اینکه شهر فلورانس در آغاز راه ازسرگیری فعالیت‌های اقتصادی است، اضافه کرد: متأسفانه با بحران‌های اجتماعی و اقتصادی روبرو هستیم که آسیب‌های زیادی به ما زد. تلاش ما برای کم کردن این آسیب‌ها است، چرا که فلورانس به‌عنوان یک شهر توریستی با داشتن سالانه ۱۴ میلیون گردشگر با مشکلات زیادی روبه‌رو شده است.

شهردار فلورانس گفت: سال آینده هفتصدمین سالگرد دانته را برگزار خواهیم کرد و برنامه بین‌المللی خواهیم داشت. ما می‌توانیم این اقدام فرهنگی را با همکاری هم انجام داده و این برادری را با دعوت از زبان شناسان ایرانی و ایتالیایی بین شهرهای شیراز و فلورانس به وجود بیاوریم.

ناردلا بیان کرد: خیلی علاقه‌مند به همکاری با شیراز هستم و یکی از طرح‌هایی که برای سال ۲۰۲۰ تنظیم کرده بودم سفر به ایران بود که متأسفانه انجام نشد و مطمئناً می‌توان رابطه با شیراز را در سال ۲۰۲۱ به وجود آورد.

کد خبر 512208

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha