مدیر جهادکشاورزی اردبیل گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹، ۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شود.

آبیاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، علی حسین احدی عالی بیان کرد: استفاده از سیستم آبیاری تحت فشار باعث شده میزان هدررفت آب از محل خروجی آب از چاه‌ها تا سر مزرعه و همچنین در خود داخل مزرعه به میزان ۷۰ درصد و میزان آبیاری، ساعت‌های آبیاری و هزینه‌های کارگری در مزارع و در کنار همه این‌ها سهولت آبیاری نسبت به گذشته کاهش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اردبیل اظهار کرد: کشاورزان می‌توانند برای اجرای سیستم آبیاری تحت فشار و کم فشار به مراکز جهادکشاورزی حوزه روستای خود مراجعه و نسبت به تکمیل فرم و سایر مدارک مورد نیاز برای تکمیل پرونده اقدام کنند.

احدی عالی افزود: استقبال کشاورزان از این طرح و استفاده از آن در اراضی کشاورزی منجر به بهره‌برداری صحیح از منابع آبی و تاثیر مستقیم در افزایش تولیدات کشاورزی و تحقق اهداف اصلی تجهیز اراضی به سیستم‌های نوین آبیاری می‌شود.

او گفت: طرح‌های آبیاری تحت فشار در اراضی خرد کشاورزی و در سطح پروژه‌های ملی و عمومی در حال اجراست و در این زمینه محدودیت اعتباری وجود ندارد. فقط باید اراضی مستعد شناسایی و مطالعه شود.

کد خبر 512202

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha