دادگاه رسیدگی به شکایت مصدومان و آسیب‌دیدگان حادثه خیابان گلستان از محمد ثلاث، راننده اتوبوسی که ۳ تن از ماموران نیروی انتظامی را زیر گرفته و تعدادی را نیز مصدوم و مجروح کرده بود امروز شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شد.

محمد ثلاث

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، زینب طاهری وکیل مدافع محمد ثلاث با اعلام این خبر افزود: دادگاه امروز از جنبه پرداخت دیه به مصدومان و آسیب دیدگان حادثه خیابان گلستان در شعبه ۱۱۵۵ دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی بعثت برگزار شد.

وی ادامه داد: بعد از اجرای حکم قصاص موکل در سال ۹۷ پرونده ای با شکایت ۷ نفر از مصدومان این حادثه با عنوان ضرب و جرح عمدی از طریق حمله با اتوبوس و پرداخت دیه مطرح شد که به دلیل قصاص موکل، دادسرا در ارتباط با عنوان اتهامی ضرب و جرح موقوفی تعقیب صادر کرد اما برای تعیین تکلیف دیه، پرونده را به دادگاه فرستاد.

طاهری اظهار داشت: همچنین دادسرا از جهت جنبه عمومی جرم ایراد ضرب و جرح عمدی از طریق حمله با اتوبوس و تخریب، علیه موکل اعلام جرم کرده بود که در این ارتباط نیز به لحاظ فوت موکل، قرار موقوفی تعقیب صادر شد.

وکیل مدافع ثلاث گفت: با توجه به اینکه موکل و خانواده وی توان مالی برای پرداخت دیه ندارند، در صورت ورود شکایت، دیه از صندوق دیه بیت المال پرداخت می شود.

بهمن سال گذشته، تجمع اعتراضیِ جمعی از اعضای دراویش گنابادی در خیابان گلستان، واقع در منطقه پاسداران تهران به درگیری میان دراویش و نیروهای انتظامی و امنیتی کشیده شد. در این درگیری، یکی از دراویش به نام «محمد ثلاث» با یک دستگاه اتوبوس به مأموران نیروی انتظامی حمله‌ور شد و آن‌ها را زیر گرفت که به شهادت سه مأمور ناجا شامل دو نیروی کادر و یک سرباز وظیفه انجامید. وی خرداد سال گذشته به دار مجازات آویخته شد.

کد خبر 512157

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha