شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۲
۰ نفر

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: حرکت اساسی از نظر تولید محصولات گلخانه‌ای در استان با شروع احداث شهرک گلخانه‌ای ‌هزار و ۶۰۰ هکتاری آغاز شده و با ورود محصولات این واحدها، اردبیل به زودی قطب تولیدات گلخانه‌ای کشور خواهد شد.

گلخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، صدیف بدری بیان کرد: در بازدید انجام شده از مجتمع گلخانه‌ای ۲۲ هکتاری روستای سامیان اردبیل مشاهده شد که بخش خصوصی با همت جهادی وارد عرصه تولید گلخانه‌ای شده و باید این گونه اقدامات حمایت شود.

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: احداث ۳۵۰ هکتار گلخانه در استان طی سال جاری پیش‌بینی می‌شود. استان ظرفیت بالایی برای جهش تولید در عرصه کشاورزی دارد.

وی بیان کرد: تنها دغدغه کشاورزان و مسئولان استان تنظیم و ساماندهی بازار محصولات کشاورزی به خصوص تولیدات گلخانه‌ای است. اگر دولت به صورت ویژه به تنظیم بازار توجه داشته باشد، عرضه محصولات کشاورزی مستمر شده و کشاورزان نیز متحمل زیان نخواهد شد.

بدری اضافه ‌کرد: اردبیل جزو ۵ استان اول از نظر استعداد کشاورزی و جزو ۱۰ استان اول کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی در شرایط فعلی است و با تلاش تولیدکنندگان  می‌تواند جزو ۳ استان کشور از نظر تولید محصولات کشاورزی باشد.

سخنگوی کمیسیون عمران و نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی افزود: امسال با تامین منابع مالی از محل اعتبارات صندوق ملی توسعه، ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان اردبیل به سامانه‌های آبیاری مدرن و مکانیزه تجهیز خواهد شد.

وی گفت: سال ۹۸، ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای این هدف تامین اعتبار شده و در سال ۹۹ نیز ‌هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار تکمیلی پیش‌بینی شده است.

استان اردبیل دارای ۲۲۵ هزار هکتار اراضی آبی، ۵۱۵ هزار هکتار اراضی دیم و ۴۱ هزار هکتار اراضی باغی است.

کد خبر 512147

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha