رئیس اتحادیه فوتبال اروپا معتقد است تصمیم لغو کامل فصل 2019/20 فوتبال فرانسه با توجه به حضور دو تیم این لیگ در رقابت های لیگ قهرمانان، کاملا عجولانه گرفته شده است.

چفرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، به دنبال شیوع گسترده ویروس کرونا در فرانسه دولت این کشور هفته گذشته قهرمانی تیم فوتبال پاری سن ژرمن را اعلام کرد و پرونده این فصل را با لغو مسابقات بست.

اما مشکلی که وجود دارد این است که دو تیم فرانسوی یعنی پی اس جی و لیون هنوز درگیر رقابت های لیگ قهرمانان این فصل هستند.

پی اس جی با حذف دورتموند به یک چهارم صعود کرده و لیون هم بازی رفت مقابل یووه را در خانه با یک گل برده و منتظر دیدار برگشت برای صعود است.

حالا الکساندر چفرین، رئیس یوفا با بیان این که نباید رقابت های لیگ فرانسه لغو می شد، نگران حضور دو تیم فرانسوی در رقابت های لیگ قهرمانان است.

وی در این خصوص گفت: "این عقیده شخصی من است که مسابقات خیلی زود لغو شد. به نظرم تصمیم خوبی نبود، اگر کمی صبر می کردند زمان همه چیز را عادی می کرد و احتمال برگزاری مسابقات فراهم می شد."

"ولی در نهایت این تصمیمی است که دولت گرفته است و باشگاه ها چه می توانند انجام دهند؟ فقط به این تصمیم احترام می گذارند."

وی افزود: "ما دو باشگاه فرانسوی در لیگ قهرمانان اروپا داریم و اکنون آنها تا آگوست قرار نیست بازی کنند."

"دولت فرانسه در این قسمت هیچ مشورتی با ما نکرد. با این حال من نگران وضعیت دو تیم پی اس جی و لیون هستم و نمی دانم که آنها در شرایطی که بازی نمی کنند می توانند آماده حضور در مسابقات شوند یا خیر. آنها هم می توانستند مسابقات را در پشت های درهای بسته برگزار کنند."

با این حال چفرین تایید می کند که لیگ های اروپایی از جمله قهرمانان و یورو لیگ به صورت حتمی برگزار شده و به کار خود پایان خواهد داد.

وی گفت: "ما در این راستا برنامه ای داریم و اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، رقابت های اروپایی در ماه آگوست به پایان می رسد."

کد خبر 512132

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha