شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

استاندار اصفهان گفت: براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا نماز عید سعید فطر در مساجد محله‌های این استان با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

استانداری اصفهان

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، عباس رضایی شنبه ۲۷ اردیبهشت در حاشیه برگزاری ستاد ملی مقابله با کرونا از طریق ویدئوکنفرانس در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری راهپیمایی روز قدس افزود: قدس روز هماهنگی و نوع دوستی ما با مردم مظلوم فلسطین است از این رو روز قدس در شهرهایی که وضعیت سفید دارند(در حدود ۲۱۸ شهرستان کشور) همزمان با برگزاری نمازجمعه و قرائت قطعنامه برگزار می‌شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: از رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان درخواست کردم تا شهرستان‌های سفید استان را به صورت روزانه اعلام کنند تا در این شهرها مراسم روز قدس بدون راهپیمایی برگزار شود.

رضایی خاطرنشان کرد: دوستداران زیارت اماکن متبرکه حرم رضوی، حرم حضرت معصومه(س)، شاهچراغ و حضرت عبدالعظیم حسنی می‌توانند سه ساعت در صبح و سه ساعت در بعدازظهر در صحن‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور پیدا کنند.

به گفته وی رستوران‌ها و هتل‌ها بعد از ماه مبارک رمضان بازگشایی شوند، همچنین دانشگاه‌ها و مراکز حوزه علمیه از ۱۷ خردادماه ۹۹ بازگشایی خواهند شد.

استاندار اصفهان ادامه داد: قرار شد اقدامات کارشناسی برای زمان بازگشایی سال تحصیلی جدید آغاز شود که بازگشایی ابتدای مهرماه یا شهریورماه باشد.

وی اظهار کرد: فعالیت ورزشگاه‌های انفرادی مانند تنیس بلامانع است اما ورزشگاه‌های دسته جمعی بدون حضور تماشاچی و در چارچوب پروتکل‌های بهداشتی از هفده خردادماه شروع به کار خواهند کرد.

رضایی بیان کرد: تاکید امروز ستاد ملی مقابله با کرونا بر این اساس بود که باید تمهیدات مقابله با کرونا در راس مسائل قرار دهیم،  در استان اصفهان با فهم و بصیرت و آگاهی مردم شاهد رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستیم.

براساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکنون بیش از ۱۱۴ هزار نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و بیش از ۶۸۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

کد خبر 512129

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha