رئیس نهادکتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیل اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی از ۲۹ اردیبهشت آغاز به کار می‌کنند.

کتابخانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، فرهاد خلیل ‌مقدم با اشاره به اینکه مقدمات آماده‌سازی کتابخانه‌های عمومی برای بازگشایی از ۲۹ اردیبهشت ماه ۹۹ بدون حضور اعضا فراهم شده است، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه‌ای که در جلسه روز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت به دستور دبیر کل و مسئولان نهاد مصوب شد کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری همزمان با سراسر کشور بعد از حدود ۳ ماه تعطیل اضطراری با رعایت ضوابط و دستورالعمل‌های بهداشتی آغاز به کار می‌کنند.

وی ادامه داد: در مرحله نخست کتابخانه‌ها بدون حضور اعضا و با هدف انجام امور کتابخانه‌ای و ارائه خدمات در یک نوبت کاری از ساعت ۸ تا ۱۲ بازگشایی می‌شوند و کتابداران به صورت یک روز در میان در کتابخانه حضور خواهند یافت.

رئیس نهاد کتابخانه‌های استان تصریح کرد: به منظور حفظ سلامتی کادر کتابخانه‌ها اقلام بهداشتی شامل شیلد محافظ صورت، ماسک صورت، دستکش یک‌بارمصرف و مایع ضدعفونی‌کننده دست، به تناسب تعداد کتابداران و کارکنان کتابخانه‌ها، تهیه شده و تمهیدات لازم را برای جداسازی فضاهای کاری کتابداران با مراجعه کننده‌ها و اعضا با استفاده از حائل‌های پلاستیکی و شفاف پیش‌بینی شده است.

خلیل مقدم اظهار کرد: کتابداران خانم که در ماه آخر بارداری هستند، کتابداران دارای معلولیت خاص، نابینا، کم‌بینا و معلول جسمی و حرکتی از حضور در کتابخانه معاف هستند.

وی افزود: با توجه به دستورالعمل الزامات کلی در امور اداری و خدمات عمومی وزارت بهداشت افراد دارای سابقه بیماری‌های قلبی و عروقی، فشار خون، دیابت، بیماری‌های تنفسی زمینه‌ای و بیماران با نقص ایمنی، شیمی درمانی و پیوند اعضا با ارائه مستندات معتبر پزشکی از حضور در محل کار در فاز نخست معاف خواهند بود.

خلیل مقدم گفت: در فاز نخست بازگشایی کتابخانه‌ها با توجه به حضور نداشتن اعضا و مراجعان و به منظور بهره‌گیری مناسب از زمان، کتابداران به اصلاح ثبت و ساماندهی و ورود اطلاعات منابع در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها، تکمیل پروفایل کتابخانه در سامانه مدیریت کتابخانه‌ها، شاداب‌سازی و سامان‌دهی فضای داخلی کتابخانه، تعویض بارکدها و برچسب های مخدوش، منظم کردن رده‌های کتب موجود در قفسه‌ها، اصلاح داده‌ها از جمله رده‌های نادرست، فاقد بخش و غیره و همچنین آماده‌سازی فضا و محیط کتابخانه برای حضور و خدمات‌رسانی به اعضا مطابق با دستورالعمل ارسالی اقدام خواهند کرد.

کد خبر 512104

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha