رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: گیاهان دارویی عرصه‌های درآمدزا هستند که می‌توانند باعث اشتغال‌زایی برای بسیاری از علاقه‌مندان به این عرصه شوند.

گیاهان دارویی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از مهر، عیسی برخورداری پور درباره ظرفیت‌های اقتصادی گیاهان دارویی بیان داشت: مصرف گیاهان دارویی در جهان به‌سرعت رو به گسترش است و به همین منظور پرورش این محصول توجیه اقتصادی دارد و می‌تواند به‌عنوان الگوی مناسبی در عرصه اشتغال‌زایی موردتوجه و حمایت دولت قرار گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی هرمزگان گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی می‌تواند با پرداخت تسهیلات کم‌بهره، مناسب برای تهیه نهاده‌های اولیه موردنیاز کشت گیاهان دارویی، اشتغال‌زایی کند و این موضوع مهم در صرفه‌جویی وقت برای راه‌اندازی پرورش گیاهان دارویی، الگویی ارزشمند در مسیر (اقتصاد مقاومتی) در حوزه سلامت و طب سنتی است که می‌تواند از واردات بی‌رویه و غیرضروری داروهای شیمیایی و اعزام بیماران به خارج کشور جلوگیری کند.

برخورداری پور بیان کرد: پیرو سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در هفته کار و کارگر که فرمودند اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری و تقویت تولید گیاهان دارویی را از فعالیت‌های اساسی برای دستیابی به جهش تولید اعلام کردند. ما بایستی سهامداران صندوق‌های منابع طبیعی را به کشت و کار گیاهان دارویی تشویق کنیم که با این کار بخش عظیمی از کار کشاورزی نیز رونق پیدا خواهد کرد.

همچنین قسمت بزرگی از بازار تقویت می‌شود و تعداد زیادی از جوانان در این بخش مشغول به کار می‌شوند. صنعت گیاهان دارویی صنعتی است که گستره وسیعی دارد و فرآورده‌های آن‌ها خود در صنایع دیگر استفاده می‌شود و برای موفقیت بیشتر در این عرصه باید گفت که تحقیقات هیچ زمانی نباید متوقف شود و کنار همه مسائلی که گفته شد باید فرآوری و تحقیقات علمی در این عرصه به‌عنوان یک امر مستمر صورت گیرد.

رئیس هیئت‌مدیره صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی گفت: صندوق‌های حمایت از توسعه منابع طبیعی این امکان را برای فعالیت در عرصه‌هایی که ظرفیت عظیم برای کشت گیاهان دارویی دارد فراهم می‌کند، مخصوصاً در روستاهای ما پتانسیل و ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی در عرصه‌های اقتصاد مقاومتی داریم که باید روستاییان را آموزش دهیم و آگاه سازیم تا روش پول درآوردن از این ظرفیت‌ها را یاد بگیرند.
 

کد خبر 512082

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha