مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو از انعقاد قرارداد تامین بیش از ۲۳۰ دستگاه پله برقی ساخت داخل خبر داد که از این تعداد ۱۱۱ دستگاه در خط ۷، ۵۰ دستگاه در خط ۴ و ۷۰ دستگاه در خط شش نصب خواهند شد.

مترو تهران در روزهای کرونایی پس از نوروز

به گزارش همشهری آنلاین، علی امام با اعلام این خبر گفت: این پله‌ها طی قراردادهای جداگانه با سه سازنده مختلف داخلی در حال انعقاد است که از این تعداد ۱۶ دستگاه پله برقی ایستگاه برج میلاد تا مرداد ماه و ۱۰ دستگاه پله برقی ورودی شمالی ایستگاه محلاتی تا پایان مهر ماه نصب می‌شوند و در صورت تامین منابع مالی، ۶۴ دستگاه از آن‌ها نیز تا پایان امسال در خط ۷ متروی تهران به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو اضافه کرد: در جهت حمایت از تولید داخل، قرارداد ۷۰ دستگاه آسانسور برای خط ۷، ۵۰ دستگاه آسانسور برای خط ۶ و ۴۹ دستگاه آسانسور برای خطوط ۳، ۲ و ۴ نیز به سازندگان داخلی ابلاغ شده است.

امام با اشاره به اینکه ارزش ریالی این پروژه حدود ۴۰۰۰ میلیارد ریال است که در فازهای مختلف و متناسب با برنامه زمانبندی افتتاح ایستگاه‌ها ابلاغ خواهند شد، خاطرنشان کرد: این پله‌برقی‌ها و آسانسورها محصول تلاش متخصصان کشور و ساخت داخل است.

وی با اشاره به تلاش‌های کارگروه ساخت داخل متروی تهران برای بومی‌سازی قطعات و تجهیزات مختلف در مترو، گفت: از فروردین ۹۸ به دلیل تحریم و در جهت پیشبرد اهداف ملی و صرفه‌جویی ارزی، کارگروهی مشتمل بر متخصصان و مشاوران حوزه ریلی در متروی تهران شکل گرفت. هدف و وظیفه این کارگروه، شناسایی تولیدکنندگان مستعد و صاحب صلاحیت برای بومی‌سازی تجهیزات ریلی مورد نیاز مترو بوده است. در این راستا تولیدکنندگان مختلف بررسی و مورد ارزیابی قرار گرفتند. با توجه به نوع تجهیز، تعداد و زمان موجود برای بهره‌برداری، برای هر یک از تولیدکنندگان برنامه‌ای در جهت بومی‌سازی تدوین شد تا به‌تدریج و با حمایت‌های متروی تهران، درصد بومی‌سازی افزایش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو افزود: از اولین نتایج تلاش‌های این کارگروه می‌توان به راه‌اندازی و بهره‌برداری ۴ دستگاه آسانسور در خط ۷ و انعقاد قرارداد پله برقی‌ها و آسانسورهای فوق اشاره کرد. هم اکنون بخشی از تجهیزات پله برقی‌ها و آسانسورها در داخل کشور ساخته می‌شود و در تلاش هستیم که با حمایت از تولیدکنندگان، این سهم را در آینده افزایش دهیم. بدون شک در شرایط حال حاضر اقتصادی و تحریم‌ها این اقدام ضمن سرعت بخشیدن به تامین پله‌برقی و آسانسور برای ایستگاه‌ها و صرفه جویی ارزی، منجر به اشتغال تعداد زیادی از هموطنانمان نیز خواهد شد.

امام تاکید کرد: در جهت رعایت ایمنی و کیفیت محصولات، کلیه مراحل ساخت، نصب و راه‌اندازی پله برقی‌ها و آسانسورهای ساخت داخل تحت نظارت شرکت‌های بازرسی، کنترل کیفیت و صاحب صلاحیت بین‌المللی این حوزه همچنین مشاور در جهت اخذ استاندارد EN۱۱۵ انجام شده است.

کد خبر 512076
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha