مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: این استان در ارزیابی عملکرد بیمه بیکاری کشور، سال گذشته برای پنجمین بار متوالی رتبه نخست در کاهش نرخ بیکاری کشور را کسب کرد.

نرخ کاهش

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدتقی آبایی‌هزاوه» شنبه ۲۷ اردیبهشت افزود: پارسال استاندارد تعریف شده برای مشمولین زیر پوشش بیمه بیکاری در استان مرکزی ۶ هزار و ۵۰۰ نفر اعلام شد اما تا پایان سال این رقم به پنج هزار و ۳۵۴ نفر رسید.

وی بیان کرد: مشمولین بیمه بیکاری استان مرکزی در سال ۹۸  با وجود جمعیت بالای کارگری، شمار زیاد صنایع و بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور، از استاندارد تعریف شده کمتر بود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد:قطع مقرری بیمه بیکاری از طریق نبود قبول شغل پیشنهادی، حضور نیافتن در کلاس، حضور و غیاب نشدن و شناسایی اشتغال پنهان در سال ۹۸ در این استان ۴۷۰ مورد پیش‌بینی شده بود که این عملکرد با ۶۷ درصد افزایش به ۷۸۴ مورد رسید.

آبایی هزاوه اظهار کرد: سهم ساماندهی اشتغال مجدد مقرری بگیران آموزش دیده فنی و حرفه‌ای در پارسال ۵۰ نفر بود که این مهم نیز به ۶۷ نفر رسید.

وی عنوان کرد: استاندارد تعریف شده برای اشتغال مجدد مقرری بگیران از طریق معرفی واحدهای متقاضی تسهیلات کارفرمایی، واحدهای کار و خوداشتغالی در سال گذشته در استان مرکزی ۴۵۰ مورد بوده که با ۵۲ درصد رشد به ۶۸۴ مورد رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی اضافه کرد: سهم این استان در معرفی مقرری‌بگیران به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ۴۲۰ مورد تعیین شده بود که این بخش نیز با تحقق ۱۰۰ درصدی همراه بود.

آبایی‌هزاوه اضافه کرد: پارسال مقرر شده بود که سه نفر از مقرری بگیران بیمه بیکاری بیسواد به نهضت سواد آموزی معرفی شوند که این امر نیز با تحقق ۱۰۰ درصدی انجام شد.

وی گفت: برگزاری کمیته استانی برای حمایت از واحدهای مشکل‌دار استان مرکزی در سال ۹۸ به میزان ۲۳ مورد تعیین شده بود اما تا پایان سال برگزاری این کمیته‌ها به ۲۴ نشست رسید.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: استاندارد تعریف شده این استان برای شناسایی بنگاه‌های مشکل‌دار در سال گذشته ۷۸ مورد بود اما در این راستا ۸۲ بنگاه شناسایی شد.

آبایی هزاوه عنوان کرد: سهم شناسایی کارگران بنگاه‌های اقتصادی استان مرکزی در سال ۹۸، هفت هزار و ۱۰۰ نفر تعیین شد اما در این بخش ۹ هزار و ۵۲۴ کارگر شناسایی شد.

وی اظهار کرد: پارسال مقرر شده بود به ۵۳ بنگاه اقصادی مشکل‌دار استان مرکزی برای حفظ اشتغال آنها کمک شود اما این تعداد تا پایا سال به ۵۸ بنگاه افزایش یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: سهم حمایت از کارگران بنگاه‌های اقتصادی مشکل‌دار این استان در سال گذشته نیر ۱۱ هزار و ۵۵۰ نفر تعیین شده بود اما تا پایان سال ۹۸، ۲۶ هزار و ۱۳۶ کارگر در این بخش شناسایی شد.

استان مرکزی ۱۲ شهرستان و بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که بخش قابل توجهی از آنان کارگر هستند.

کد خبر 512049

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha