باشگاه‌های فوتبال سوئد دولت این کشور را متهم می‌کنند که آنها را از انجام بازی‌ فوتبال باز می‌دارد.

فوتبال

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسپوتنیک، باشگاه‌های فوتبال سوئد مقامات بهداشتی این کشور را به ممنوع کردن انجام بازی متهم کرده‌اند.

لیگ برتر فوتبال سوئد برای از سرگیری در 14 جون آماده می‌شود اما تا کنون برگزارکنندگان آن چراغ سبزی از سازمان بهداشت عمومی دریافت نکرده اند، چرا که آنها نگران جمع شدن هوداران در خارج از ورزشگاه‌ها هستند.

تیم‌های معترض روز جمعه در بیانیه‌ای گفتند: "ما باور داریم که مسئولیت بزرگی را به عهده گرفته‌ایم تا بتوانیم مانع گسترش ویروس شویم و همچنان تجارت خود را انجام دهیم اما نمی‌توانیم نظاره گر این باشیم که این کار روی ورزش تأثیر بگذارد."

در همین حال این کشور اسکاندیناوی که در برابر شیوع  ویروس قرنطینه سختگیرانه‌ای را در نظر گرفته بود، اکنون تصمیم گرفته بسیاری از ادارات را باز نگه دارد.

هفته گذشته لیگ برتر در جزایر فارو آغاز به کار کرد و کشورهای نروژ، فنلاند و دانمارک هم تاریخ موردنظرشان برای شروع دوباره فوتبال را اعلام کردند، ولی باشگاه‌های سوئدی هنوز مطمئن نیستند که چه زمانی به میادین برمی‌گردند.

آنها دو پروتکل جداگانه ارائه داده‌اند (یکی برای تمرین و دیگری برای انجام بازی‌ها پشت درهای بسته) که این اقدامات برای اطمینان از بازگشت ایمن ورزش است. آنها همچنین تأکید می‌کنند که در سایر بخش‌های جامعه سوئد زندگی به صورت عادی جریان دارد.

باشگاه‌ها در ادامه بیانیه‌ خود آورده‌اند: "مراکز خرید و رستوران‌ها مجاز هستند تا زمانی که طبق خواست مسؤلین پیش بروند باز بمانند. اما در حال حاضر فوتبال برتر نمی‌تواند 11 بازی باقی ‌مانده را برگزار کند. منطق آن چیست؟"

این در حالیست که آندرس تینیلی، اپیدمیولوژیست ارشد سوئد که به دلیل رویکرد در نظر گرفته شده برای مبارزه با کرونا شناخته می‌شود، بر این باور است که بازی‌های سطح بالا بدون خطر شیوع بیماری نخواهد بود.

کد خبر 512048

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha