شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی گفت: تفاهم‌نامه اشتغال‌زایی چهار دستگاه‌های اجرایی استان با صندوق کارآفرینی منعقد شد که از این طریق برای هزار نفر تا پایان سال جاری اشتغال خرد ایجاد می‌شود.

تفاهم‌نامه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمد زنگنه روز شنبه ۲۷ اردیبهشت افزود: این تفاهم‌نامه بین صندوق کارآفرینی امید با استانداری خراسان جنوبی، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، شرکت برق منطقه‌ای و بسیج سازندگی استان منعقد شد.

وی اظهار داشت: با امضای این تفاهم‌نامه بیش از ۳۸ میلیارد تومان اعتبار به طور مشترک توسط دستگاه‌های اجرایی مذکور و صندوق کارآفرینی امید استان تامین می‌شود.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه صندوق با استانداری ۱۵ میلیارد تومان برای حمایت و توسعه مباحث گردشگری، صنایع‌دستی و میراث فرهنگی منعقد شده است.

وی ادامه داد: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که با بسیج سازندگی با اعتبار ۱۲ میلیارد تومان امضا شد قرار است اعتبار به ۵۰ صندوق خرد زنان روستایی در سطح استان تا سقف هر صندوق ۲۵۰ میلیون تومان حمایت شوند.

زنگنه میزان انعقاد قرارداد با اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی را ۱۰ میلیار تومان اعلام کرد و یادآور شد: تاکنون پنج میلیارد تومان پرداخت شده است و مابقی به‌زودی پرداخت خواهد شد.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه چهارجانبه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، کمیته امداد و بهزیستی تحت عنوان «جهاد روشنایی» اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود در قالب این طرح ۲۰۰ تا ۳۰۰ نیروگاه‌ها کوچک مقیاس در مناطق روستایی استان ایجاد شود.

مدیر شعب صندوق کارآفرینی امید خراسان جنوبی افزود: برای ایجاد این نیروگاه‌های کوچک مقیاس پنج کیلوواتی هشت تا ۱۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در خصوص مفاد تفاهم‌نامه‌ای منعقد شده با دستگاه‌های اجرایی برای هر کدام از شهرستان‌های استان سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است.

زنگنه ادامه داد: با هماهنگی فرمانداری شهرستان‌ها به عنوان مثال در هر شهرستان یک روستا برای حمایت و توسعه صنایع‌دستی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: تاکنون برخی روستاها از جمله خور شهرستان خوسف و سه قلعه شهرستان سرایان در زمینه تراش سنگ‌های قیمتی، گارجگان و گیو خوسف برای پنبه مله، دستگرد، حاجی آباد، سرچاه تازیان بیرجند در زمینه حوله‌بافی، روستاهای تجک و اندریک قاینات در زمینه جاجیم‌بافی، زیرکوه در زمینه ایجاد گلخانه‌های کوچک و صیفی‌جات به صندوق معرفی شده است.

کد خبر 512047

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha