شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
۰ نفر

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اهمیت بالای اقتصادی و اجتماعی طرح احداث جاده جدید سنندج - مریوان در کشور گفت: این طرح هم اکنون از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.

بازديد جاده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا،محمد صدیق ثابتی در بازدید از محور مریوان و جاده در دست ساخت سنندج - مریوان (تیژتیژگارن) اظهار کرد: طول این واریانت در حال ساخت ۵۲ کیلومتر بوده که در قالب ۶ قطعه به پیمانکاران واگذار شده و هم اکنون با هزینه کرد سه هزار و ۸۱۰ میلیارد ریالی از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار شده است.

وی بیان کرد: این طرح از نظر رده‌بندی و اهمیت آن باید در بین طرح‌های جهش تولید قرار بگیرد، اتمام این طرح به جز تقاطع غیر همسطح گاران حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر اعتبار نیاز دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان افزود: عملیات اجرایی قطعات یک، ۲ و سه این طرح هم اکنون به طول ۳۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد در حال اتمام است که در این مرحله عملیات نصب تابلو، علایم و خط کشی و روشنایی ۲ دستگاه تونل همرو و گزردره در حال انجام است.

ثابتی یادآور شد: عملیات اجرایی قطعه چهار نیز در ۲ مقطع چهار کیلومتری و ۳.۳ کیلومتری (واریانت روستای شیخ عطار) جمعا با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده در حال انجام است.

وی افزود: عمده عملیات باقیمانده در این قطعه شامل ۲ دستگاه پل ۱۶ متری و یک دستگاه پل هشت متری و چهار کیلومتر مقطع اول و یک دستگاه پل هشت متری و یک دستگاه پل ۶ متری است.

ثابتی در خصوص قطعه پنج این طرح نیز گفت: طول این قطعه چهار هزار و ۶۷۰  متر بوده که تا کنون ۸۵ درصد از عملیات عمرانی آن اجرا شده و اعتبار اولیه آن ۶۳۰ میلیارد ریال است.

وی اضافه کرد: در داخل این قطعه تونلی به طور یک هزار و ۸۸۰ متر وجود دارد و عمده عملیات باقی مانده در این قطعه شامل اجرای ۳۰۰ متر بتن کف تونل است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: قطعه ۶ واریانت تیژتیژگاران نیز به طول هفت هزار و ۱۹۰ متر طول دارد و با مبلغ ۲۲۳ میلیارد ریال تحت پیمان بوده و هم اکنون از ۶۲ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار و عملیات باقی مانده در این قطعه شامل ۲ دستگاه روگذر عبور احشام و خاکریزی و روسازی کل قطعه است.

جاده فعلی سنندج به مریوان با ۱۲۵ کیلومتر طول، دارای پیچهای متعددی است که با بهره‌برداری از جاده جدید علاوه بر کاهش ۲۵ کیلومتری طول مسیر، مدت زمان تردد از سنندج تا مریوان حدود ۷۵ دقیقه کاهش می‌یابد.

کد خبر 512040

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha