رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه گفت: ممنوعیت خروج شناورهای باری از این بندر به امارات متحده عربی برداشته نشده و همچنان ادامه دارد.

لنج

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از  ایرنا، داود بهادی  شنبه ۲۷ اردیبهشت افزود: با توجه به تماس‌های تلفنی و دغدغه مالکان شناورها و انتشار اخباری در شبکه‌های مجازی درزمینهٔ رفع ممنوعیت خروج موتور لنج‌ها به مقصد کشور امارات، با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده از طرف اداره بندر و دریانوردی گناوه، تاکنون اخبار رسمی و موثقی در این زمینه توسط مسئولان مربوطه اعلام‌نشده است.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه، استان بوشهر اظهار کرد: در صورت دریافت اخبار جدید و موثق، اطلاع‌رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

بهادی بیان کرد: پیگیری برای ازسرگیری فعالیت تجاری شناورها توسط مسئولان مربوطه در حال انجام است، گفت: به نظر می‌رسد دولت امارات متحده عربی برای مهار و جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در این کشور در حال الزام دستورالعمل و مقرراتی است که به‌احتمال‌زیاد بعد از عید فطر اعمال و ورود موتور لنج‌ها به آن کشور انجام خواهد گرفت.

رئیس اداره بندر و دریانوردی گناوه بیان کرد: تعداد شناورهای فعال در این بندر ۳۵۰ فروند و بندر ریگ حدود ۱۰۰ فروند است و ۲ هزار ملوان درزمینهٔ دریانوردی فعالیت می‌کنند.

تازگی در فضای مجازی مطلبی با عنوان شرایط ریجستیری و ورود شناورها به گمرک دبی انتشاریافته است که بعد از عید فطر اعمال خواهد شد.

در صورت موثق بودن این مطلب شرایط سختی در مورد ورود شناورها و ملوانان، مدت‌زمان انجام بارگیری، مانفیست و توقف آن‌ها دران کشور اعمال می‌شود.

تعداد ملوانان شناورها کمتر از پنج نفر، سن اعضای آن کمتر از ۵۰ سال، ممنوعیت ورود ملوانان به شهر دبی، انجام بارگیری و خروج از گمرک به مدت ۷۲ ساعت، انجام مانفیست با شرکت ریجستر کننده و هزینه مانفیست و ترانزیت با دارندگان شناور یا مشتری بخشی از شرایط اعلام‌شده توسط کشور امارات برای شناورهای باری است.

از ممنوعیت تردد شناورها از بندر گناوه به کشورهای عرب حوزه خلیج‌فارس به دلیل سخت‌گیری‌های کشور امارات متحده عربی برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا حدود ۳ ماه می‌گذرد.

شهرستان ساحلی و تجاری گناوه در شمال استان بوشهر واقع و شغل عمده مردم آن به دریا وابسته است.

کد خبر 511977

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha