استاندار تهران گفت: میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸ در کل کشور ۶۳ هزار میلیارد تومان و در استان تهران ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ظرفیت بزرگی در استان است.

۱۲۰۰ شرکت دانش بنیان در حوزه سلامت کشور فعال است

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، انوشیروان محسنی بندپی افزود: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۷ در کل کشور ۴ هزار و ۵۰ شرکت بوده که از این تعداد ۲۰۵۰ شرکت یعنی بیش از ۵۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تهران بودند.

وی ادامه داد: در سال ۹۸ تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در کل کشور به ۴ هزار و ۹۰۰ شرکت رسیده که از این تعداد ۲ هزار و ۶۰۰ شرکت یعنی بیش از ۵۶ درصد شرکت‌ها در تهران فعال هستند.

استاندار تهران گفت:  در مجموع ۱۷۶ هزار شغل توسط شرکت‌های دانش بنیان در کشور ایجاد شده که ۱۰۰ هزار شغل یعنی حدود ۶۰ درصد مربوط به استان تهران است. میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش‌بنیان تا سال ۹۷ در کل کشور ۱۴۹ هزار شغل بوده که ۸۸ هزار اشتغال در تهران فعالیت داشته‌اند، همچنین میزان اشتغال ایجاد شده توسط این شرکت‌ها در طول سال ۹۸ در کل کشور ٢٧ هزار شغل رسیده که از این تعداد ١٢هزار شغل یعنی بیش از ٤٣درصد مربوط به استان تهران بوده است.

محسنی بندپی با اشاره به فروش شرکت‌های دانش‌بنیان تاکید کرد: میزان فروش شرکت‌های دانش‌بنیان در سال ۹۸ در کل کشور ۶۳ هزار میلیارد تومان و در استان تهران ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده که ظرفیت بزرگی در استان است.

وی با اشاره به لزوم توجه به ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان گفت: به معاونت اقتصادی و حوزه جذب و سرمایه‌گذاری تاکید شده که در ستاد تسهیل به‌صورت ویژه به موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان توجه کنند و در این زمینه تسهیلگری داشته باشند تا بنا به فرمایش مقام معظم رهبری بتوانیم در این زمینه به دستاوردهای خوبی برسیم.

محسنی بندپی بیان داشت: میزان فروش شرکت‌های دانش بنیان از ۴۰ هزار میلیارد تومان باید امسال حداقل به ٦٠ هزار میلیارد تومان برسد که این امر می‌تواند نقش مهم و اثرگذاری در تحقق اقتصاد بدون نفت داشته باشد.

کد خبر 511966

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha