شهردار تهران در ادامه گفت‌وگو با شهرداران جهان جمعه ۲۶ اردیبهشت با شهردار بوداپست در خصوص تجربیات دو طرف، موضوع کرونا و نقض حقوق انسانی بر اثر تحریم‌ها گفت‌وگو کرد.

حناچي

به گزارش همشهری آنلاین، دکتر حناچی که برنامه گفت‌وگو و اشتراک تجارب با همتایان خارجی خود را مدتی است آغاز کرده است، در ادامه این گفت‌وگوها دیروز با شهردار پایتخت مجارستان، گفت‌وگوی مجازی داشت.

در این گفت‌وگو، حناچی از اقدامات تهران برای مقابله با کرونا به ویژه افرادی که سرپناه ندارند گفت و به موازات آن در خصوص شیوه بهداشتی‌تر کردن پایتخت همچون دایر کردن گرمخانه‌ها، و تجهیز و ضد عفونی کردن آنها گزارشی به گرگلی کارا چونی شهردار بوداپست ارائه کرد. وی به همتای مجار خود گفت: ما در شهرداری تهران برای افرادی که سر پناهی ندارند گرمخانه‌هایی دایر و آن‌ها را تجهیز و ضدعفونی کردیم ودر کنار آن آموزش‌های لازم در مقابله با ویروس کرونا داده شد که نتیجه آن این بود که در شرایط کرونایی حتی یک مورد ابتلا هم گزارش نشد.

کاراچونی شهردار بوداپست نیز در این دیدار مجازی با اشاره به این نکته که خوشبختانه میزان شیوع بیماری کرونا در کشور ما کمتر از سایر کشورهایی اروپایی بود، گفت: برخی از مردم کشور ما شغل خود را از دست داده اند و ممکن است دچار رکود اقتصادی شوند.

حناچی در مجموعه گفت‌وگو های خود با شهرداران جهان علاوه بر بیان تجارت شهردای تهران در مواجهه با مشکلات و رخدادهای شهری، از وضعیت ایران در شرایط کرونا و تحریم نیز گزارش‌هایی ارائه می‌کند. وی در گفت‌وگو با شهرداران وین، کابل، لندن، سئول و نیز مقامات خارجی، با رویکرد دیپلماسی عمومی به نقش مخرب انسانی تحریم‌های آمریکا نیز اشاره دارد.

شهردار تهران در گفت‌وگوهای خود، شهرداران را با وضعیت تلاش حداکثری ایران- تهران برای به سامان‌تر کردن زیست اجتماعی، بهداشتی و روانی جامعه در شرایط تحریم و نقش این تحریم‌ها در  نقض حقوق انسانی مواجه می‌سازد. 

شهردار بوداپست در این گفت‌وگو در خصوص تحریم‌ها اظهار داشت: تحریم‌های وارده وضعیت کشور شما را تحت تاثیر قرار داده است و ما با شما احساس همدردی می‌کنیم و امیدواریم این تحریم‌ها هرچه زودتر متوقف و یا حل شوند تا همکاری خودرا ادامه دهیم.

کد خبر 511954

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha