مدیرکل بهزیستی استان یزد، طرح‌ها و اقدامات این سازمان برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در بین مددجویان را تشریح کرد.

كودك كار

به گزارش همشهری‌آنلاین، محمدعلی عطابخش در گفتگو با فارس اظهار کرد: کودکان کار و خیابانی استان یزد شناسایی شدند و اقداماتی از جمله آموزش پیشگیرانه و پکیج بهداشتی به‌طور رایگان در اختیار آن‌ها قرار گرفت. همچنین با توزیع ۲ مرحله بسته معیشتی، تشویق شدند در خانه بمانند و کمتر باعث انتقال بیماری شوند.

وی گفت: برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا به ازای هر معلول و سالمند مبلغ ۵۳۰ هزار تومان برای تهیه تعمیرات لازم پرداخت ‌شده است.

عطابخش افزود: با اقداماتی که برای پیشگیری از کرونا انجام شد، به‌جز تعداد محدودی از بیماران که در یک مرکز به دلیل شرایط خاص آزمایش آن‌ها مثبت شده بود، در بقیه مراکز، مبتلا نداشتیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد ادامه داد: برای این‌که بیماری منتقل نشود، ملاقات را لغو کردیم و سرگرمی‌هایی برای بچه‌ها تهیه شد که تمایل به خروج از مراکز نداشته باشند.

وی اظهار کرد: پاتوق‌های معتادان تزریقی ۴ بار توسط گروه‌های سیار ضدعفونی شد. همچنین به این قشر، آموزش‌های پیشگیرانه داده ‌شد تا مانع از انتقال بیماری به افراد سالم شوند.

عطابخش با اشاره به کمپ‌های اعتیاد گفت: ضمن لغو پذیرش و تعطیلی این مراکز، مبلغی برای ضدعفونی به آن‌ها داده شد تا مانع از انتقال بیماری شود.

مدیرکل بهزیستی استان یزد افزود: در حوزه اقدامات پیشگیرانه، بیش از ۷۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند تحت پوشش داده شد. از این میزان۴۰۰ میلیون را بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) از طریق بهزیستی کشور پرداخت کرده بودند و ۳۰۰ میلیون تومان، کمک‌های موردی استان بود.

کد خبر 511933

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار یزد

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha