مجموع نظرات: ۰
شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
۰ نفر

یک متخصص گیاهان دارویی گفت: در ایام ماه رمضان تخم ریحان یکی از اهرم‌های کمک کننده برای ذخیره آب در بدن است.

تخم شربتی

به گزارش همشهری آنلاین  به نقل از ایسنا؛ دکتر داود بخشی، متخصص گیاهان دارویی تخم ریحان را بذر رسیده گیاه ریحان دانست که بعد از گل دهی و میوه دهی در داخل میوه تشکیل می‌شود و اظهار کرد: بذر ریحان در مرحله رسیدگی کامل به رنگ سیاه در می‌آید.

وی تخم ریحان را حاوی ترکیبات موسیلاژی دانست و افزود: زمانی که تخم ریحان در داخل آب قرار می‌گیرد پوسته این دانه‌ها آب را جذب می‌کند و سفید و حجیم می‌شود.

این متخصص گیاهان دارویی، تخم ریحان را یکی از مجموعه گیاهان دارویی ایران و شناخته شده در دنیا دانست و تصریح کرد: این دانه‌ها خواص زیادی دارند و منبع کلسیم هستند و قدرت نگهدارندگی آب آن‌ها بسیار عالی است لذا همین خاصیت به بهبود ذخیره آب در دستگاه گوارش به ویژه در روده‌ها بسیار کمک می‌کند.

۵ غذای ایده‌آل و خوشمزه برای پاک کردن روده‌ها

بخشی، ظرفیت آب نگهداری پوسته اطراف بذر را برای افرادی که به دلایل مختلف دچار کم آبی هستند مفید دانست و ادامه داد: در ایام ماه رمضان تخم ریحان یکی از اهرم‌های کمک کننده برای ذخیره آب در بدن است. همچنین اگر در معرض گرمای محیط کار، گرمای روزانه هوا و فعالیت‌های بدنی تولیدکننده گرما هستید که منجر به تعریق زیاد و از دست رفتن آب بدن می‌شود، استفاده از تخم شربتی گزینه عالی است.

  • معجزه این شربت در درمان بسیاری از بیماری‌ها

وی بذر ریحان را تخم شربتی معروف دانست و خاطرنشان کرد: بسیاری از گیاهان دارویی بذرهای حاوی موسیلاژ دارند که هنگام جذب آب سفید و متورم می‌شوند، اما تخم ریحان به خاطر اندازه مناسب و معلق شدن خوب در آب مناسب نوشیدن است.

این متخصص گیاهان دارویی، ظرفیت آب نگهداری تخم ریحان را موجب حرکت مواد دفعی در داخل روده دانست و یادآور شد: تخم ریحان حاوی آب زیاد است و لذا به رفع یبوست کمک می‌کند. این دانه‌ها با حفظ حجم خودشان در بدن حالت لینت دهندگی دارند و به ویژه در ماه رمضان توصیه می‌شود.

کد خبر 511928

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تندرستی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha