چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۵:۳۸
۰ نفر

سریال خبرهای خوش قیمتی ادامه دارد، امسال برای خنک شدن در گرمای جهنمی تابستان باید پول بیشتری بپردازید البته اگر مجبورید سیستم خنک‌کننده منزلتان را نو نوار کنید.

محمد طحان‌پور رئیس اتحادیه لوازم خانگی دراین‌باره به همشهری گفت: ظرف 4 ماه گذشته بعضی از تولیدکنندگان کولر آبی قیمت را 20درصد افزایش داده‌اند.

به گفته طحان‌پور در دی ماه سال گذشته قیمت کولر 14 درصد افزایش یافت، امسال هم 6 درصد دیگر به این قیمت افزوده شد اما از آنجا که از تابستان سال گذشته تا بهار امسال اقدامی برای خرید این کالا صورت نمی‌گیرد خریداران یکباره با رشد 20 درصدی قیمت مواجه شده‌اند.

او افزود: قیمت یخچال، فریزر  و اجاق‌گازهای ایرانی هم ظرف 4ماه گذشته 10 تا 15 درصد افزایش یافته است.

طحان‌پور تصریح کرد: البته به این نکته هم باید اشاره کرد که برخی از تولیدکنندگان اقدام به افزایش قیمت کرده‌اند و گروه دیگر کماکان با قیمت قبلی اجناس خود را به بازار عرضه می‌کنند.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی گفت: سوال اینجاست که چگونه عده‌ای از تولیدکنندگان می‌توانند با قیمت‌های قبلی به فعالیت ادامه بدهند اما بعضی دیگر با همان مواد اولیه و قطعات راه‌ افزایش قیمت را در پیش گرفته‌اند.

طحان‌پور در خصوص نحوه رقابت کالاهای گران‌تر در بازار تاکید کرد: متاسفانه بعضی از خریداران تصور می‌کنند قیمت بیشتر کالا نشان‌دهنده کیفیت بهتر آن است.

کد خبر 51191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز