پلیس فدرال آمریکا برای دستگیری افراد وابسته به طالبان که هشت سال پیش یک زن آمریکایی و همسر کانادایی‌اش را در افغانستان ربوده بودند، یک میلیون دلار جایزه تعیین کرد.

کیتلن کولمن و جاشوا بویل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، این تازه‌ترین چرخش در پرونده مرموز گروگان‌گیری کیتلن کولمن آمریکایی و شوهر کانادایی‌اش جاشوا بویل در هشت سال پیش در افغانستان است؛ زمانی که طالبان بر بخش‌هایی از این کشور حکم می‌راند. با اینکه رسانه‌های طالبان تصویر این زوج را در رسانه‌های خود به عنوان گروگان نشان داده بودند اما آنها در ۲۰۱۷ نجات یافتند و پس از آن پرونده بدرفتاری بویل با کولمن در کانادا مدتی جنجال به پا کرد.

کیتلن و جاشوا اندکی پس از ازدواج در ۲۰۱۲ راهی افغانستان شدند و کمی بعد از رسیدن به این کشور بحران‌زده، یک گروه مرتبط با طالبان آنها را گروگان گرفت. این زوج آمریکایی-کانادایی پنج سال گروگان افراد شبکه حقانی در افغانستان بودند و کولمن در سه سال پنج فرزند به دنیا آورد. خانواده پنج نفری بویل مدام جابه‌جا و بیشتر در اقامتگاه‌های زیرزمینی نگه داشته می‌شدند. تا اینکه سرانجام در اکتبر ۲۰۱۷ در عملیات سربازان پاکستانی نجات یافتند و به کانادا بازگشتند.

دسامبر همان سال، بویل با ۱۹ عنوان اتهامی از جمله تجاوز، بدرفتاری و تهدید به قتل در اوتاوا بازداشت شد و محاکمه‌اش حدود یک سال طول کشید. سرانجام دادگاه کانادا این مرد را از عناوین اتهامی تبرئه کرد تا بویل بار دیگر نزد همسر آمریکایی و سه فرزند خود بازگردد.

با اینکه کولمن و بویل پیش‌تر مدعی شده بودند تصاویر ربایندگان خود را در رسانه‌ها و ویدئوهای شخصی دیده‌اند اما پلیس فدرال آمریکا FBI با قرار دادن یک میلیون دلار جایزه از مردم برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر کمک بگیرد.

کد خبر 511848

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha