استاندار خراسان جنوبی از اقدامات و برنامه‌هایی خبر داد که روستای گردشگری نای‌بند در شهرستان طبس را متحول می‌سازد.

روستای گردشگری نای ‌بند متحول می‌شود

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان گفت: امیدواریم با انجام برنامه‌هایی مثل تامین گاز، آب و برق پایدار، بهسازی محور و ورودی‌های روستا، شاهد تحول در چهره روستا باشیم.

وی که در جمع مردم نای بند از مشکلات آنان مطلع شده بود، در حسینیه روستا به تشریح برنامه‌های استان درخصوص رفع مسایل موجود پرداخت و سپس موارد عنوان شده را از نزدیک بازدید و بررسی کرد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از مدیران حوزه استانی و شهرستانی که این سفر را همراهی کردند، بررسی خواسته‌های مردم و تعیین جدول زمان‌بندی برای رفع کامل آنها را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری محول کرد.

به گزارش روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، وی درخصوص دو محور منتهی به نای بند گفت: برای بهسازی محور ۳۰ کیلومتری که نای بند را به دیهوک متصل می‌کند، با تخصیص اعتبارات ملی و تقویت پیمانکار به سرعت اجرای پروژه کمک خواهیم کرد.

این مسئول تصریح کرد: بهسازی محورهای مواصلاتی از اولویت‌های استان است. درخصوص بهسازی مسیر ۲۸ کیلومتری نای بند - راور هم مطالعات کار، اجرای پروسه مناقصه و واگذاری پروژه به پیمانکار طی یک برنامه زمان‌بندی مشخص انجام خواهد گرفت.

به گفته وی کاهش آمار تصادفات، بالابردن ضریب ایمنی مسیر و تسهیل شرایط تردد از مهمترین پیامدهای این اقدام است.

استاندار خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه نیاز است این منطقه به شبکه برق سراسری متصل شود تا مردم دیگر دغدغه قطعی برق در زمان پیک مصرف را نداشته باشند گفت: تلاش استان بر این است تا طی یک بازه زمانی دو ساله این مشکل را برطرف کند.

وی متذکر شد: حجم کار و هزینه لازم برای تامین برق پایدار روستای نای بند به اندازه برق‌رسانی ۲۰ روستا است.

معتمدیان به اقدام جهادی شرکت گاز برای اتصال روستاهای استان به شبکه سراسری گاز در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت: با اقدامات سال گذشته، در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازدار شده‌اند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: گازرسانی به ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانواری که در مسیر خطوط گاز قرار دارند، از برنامه‌های سال جاری شرکت گاز است.

وی یادآور شد: این پروژه سال گذشته به پیمانکار واگذار شد و براساس برنامه تعیین شده، دیهوک تا پایان فروردین سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل می‌شود. همچنین به شرکت گاز ابلاغ می‌کنیم تا اجرای شبکه روستا را امسال در دستور کار قرار دهد و بعد از اتمام پروژه دیهوک، تمامی تجهیزات و امکانات موجود را به اینجا منتقل کند. تمام سعی خود را می‌کنیم تا پایان خرداد سال آینده، نای بند را به شبکه گاز وصل کنیم.

به گفته معتمدیان اجرای شبکه فاضلاب روستا، کف سازی، محوطه سازی و زیباسازی روستا هم از برنامه‌هایی است که اجرایی خواهد شد.

کد خبر 511772

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha