شمار مرگ‌های ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا از ۳۰۰ هزار مورد و شمار موارد عفونت‌های ناشی از آن به حدود ۴.۵ میلیون مورد رسید.

coronavirus

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین بر اساس آخرین ارقام دانشگاه جانز هاپکینز در آمریکا شمار مرگ‌های ناشی از همه‌گیری جهانی ویروس کرونا روز پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت به ۳۰۰۰۷۴  و شمار موارد ثابت‌شده عفونت به ۴۴۰۵۶۸۸ مورد رسیده است. البته ارقام واقعی احتمالا بسیار بالاتر از این مقدار هستند چرا که کشورها تعریف‌های گوناگونی را برای موارد مرگ ناشی از کرونا به کار می‌برند و  در گزارش موارد کم‌شماری دارند.

- مسکو بیش از ۶۰ درصد موارد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به علل دیگر نسبت داده است. شهرداری مسکو اعلام کرد مرگ‌های بیش از ۶۰ درصد از بیماران ویروس کرونا در ماه آوریل به علل دیگر نسبت داده شده است، اما با این وجود از شیوه‌اش برای شمارش درگذشتگان ناشی از بیماری کووید-۱۹ دفاع کرد. روسیه از لحاظ شمار موارد ثابت‌شده عفونت با ویروس کرونا با ۲۴۲۲۷۱ مورد پس از آمریکا قرار دارد، اما با گزارش ۲۲۱۲ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا یکی از پایین‌ترین میزان‌های مرگ‌ومیر ناشی از بیماری را در جهان دارد.

- پزشکان ایتالیایی رابطه‌ای میان کووید-۱۹ و یک اختلال التهابی را گزارش می‌کنند. پزشکان در ایتالیا نخستین شواهد واضح ار رابطه میان کووید-۱۹ و یک اختلال التهابی وخیم نادر را در کودکان را گزارش کرده‌اند که کار این کودکان را به درمان در بخش مراقبت‌های ویژه می‌کشاند. این عارضه نادر که اکنون «اختلال التهاب چندسیستمی کودکان» (PIMS) نامیده می‌شود، در کشورهای دیگر از جمله آمریکا و انگلیس نیز گزارش شده است. این عارضه التهابی که شبیه «نشانگان شوک سمی» و «بیماری کاوازاکی» است می‌تواند عوارض قلبی مرگباری در کودکان ایجاد کند.

پزشکان ایتالیایی در بیمارستان پاپ جیووانی بیست و سوم در شهر برگامو در شمال ایتالیا گزارش می‌دهند در حالیکه در پنج سال گذشته شمار موارد تشخیص‌داده شده این عارضه در این بیمارستان یک مورد در هر سه ماه بوده است، از هنگام همه‌گیری کرونا این میزان به ۱۰ مورد در ماه رسیده است.

- چین آزمایش همه ساکنان شهر ووهان را آغاز می‌کند. مقامات چین می‌گویند پس از بروز دوباره مواردی از کووید-۱۹ در شهر ووهان در استان هوبی این کشور که کانون اولیه شیوع این همه‌گیری کرونا بود، می‌خواهند همه ساکنان شهر را آزمایش کنند. شهر ووهان از اوائل ماه مارش شمار معدودی از عفونت کرونا گزارش کرده بود و از اوائل ماه آوریل دیگر موردی از بیماری از آن گزارش نشده بود. اما اخیرا خوشه‌ای شامل شش مورد بیماری از آن گزارش شد. با وجود شمار کم این موارد اما نگرانی جدید درباره شیوع دوباره کرونا در ووهان وجود دارد.

- هنگ‌کنگ صدها خانواده را برای ویروس کرونا آزمایش می‌کند. مقامات هنگ‌کنگ می‌گویند قصد دارند صدها خانواده در این کشور را از لحاظ عفونت با ویروس کرونا غربالگری کنند. هنگ‌کنک برای ۲۳ روز متوالی هیچ مورد محلی سرایت ویروس کرونا نداشت، اما اخیر دو مورد کووید-۱۹ در یک زن ۶۶ ساله که سابقه مسافرت نداشت،  و نوه پنج ساله‌اش شناسایی شدند.

- سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ممکن است ویروس کرونا ریشه‌کن نشود. سازمان جهانی بهداشت می‌گوید ویروس کرونا عامل کووید-۱۹ ممکن است هیچ وقت ناپدید نشود و مانند ویروس ایدز یا اچ‌آی‌وی شیوع آندمیک یا محلی پیدا کند. به گفته این سازمان در حال حاضر نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد تا چه زمانی گردش ویروس در جوامع ادامه پیدا خواهد کرد و خواستار تلاش گسترده جهانی برای مقابله با آن شد.

کد خبر 511628

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha