پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۶
۰ نفر

استاندار اردبیل گفت: امسال برای ادامه اجرای پروژه راه‌آهن اردبیل –میانه هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص می‌یابد.

راه‌اهن

به‌گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، اکبر بهنامجو در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل افزود: اعتبار پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه امسال ۳۰۰ درصد افزایش یافته و در صورت اختصاص منابع دیگر شاهد تکمیل این پروژه خواهیم شد.

وی بیان‌کرد: ۱۵۰۰ میلیارد تومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده و برای تکمیل آن نزدیک ۱۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است و بیشتر اعتبارات در نیمه اول سال ۹۹ پرداخت می‌شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه بانک ملی هم به تعهد خود به خوبی عمل کرده، اظهارکرد: ۷۰ میلیارد تومان از تعهدات این بانک پرداخت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز در هفته آینده تزریق می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های اولویت‌دار دولت است، افزود: راه‌آهن اردبیل با توجه به پیشرفت زیرساختی که انجام شده و اهتمام جدی همه دست‌اندرکاران در سایه تلاش پیمانکاران پروژه تا پایان دولت دوازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید.

استاندار اردبیل گفت: در حال حاضر کل پروژه راه‌آهن اردبیل - میانه حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با تزریق اعتبار به موقع در سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد.

بهنامجو بیان‌کرد: حدود۱۰۰ کیلومتر این پروژه از سمت اردبیل قابل ریل‌گذاری بوده و از سمت میانه نیز ریل‌گذاری در چهار ماه آینده آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل همچنین از هدف‌گذاری۳۲ برنامه عملیاتی گردشگری برای تحقق شعار جهش تولیددر این استان در سال ۹۹ خبر داد و گفت: این برنامه‌ها به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت هدف‌گذاری شده و تا سال  ۱۴۰۰ عملیاتی می‌شوند.

بهنامجو بیان کرد: امسال در بخش کشاورزی سه هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرپوشش سامانه آبیاری تحت فشار  قرار گرفته، تا پایان امسال بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این سامانه در سطح ۱۲ هزار هکتار از اراضی انجام می‌گیرد که منابع مالی آن نیز تامین شده است.

وی بیان‌کرد: در بخش احداث گلخانه نیز سال گذشته ۵۰ هکتار احداث گلخانه انجام گرفته که امسال ۳۵۰ هکتار در شهرهای استان در حال اجراست.

کد خبر 511572

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha