معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: کشاورزان کردستانی با اطمینان خاطر گندم تولیدی را با نرخ قیمت خرید تضمینی به مراکز دولتی تحویل دهند.

گندم

به‌گزارش‌همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، خالد جعفری در جلسه کمیسیون خرید گندم کردستان اظهار کرد: همه شرایط برای پرداخت هزینه خرید تضمینی گندم در استان کردستان فراهم شده و کشاورزان با آسودگی خاطر گندم مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید دولتی تحویل دهند و در کوتاه‌ترین زمان ممکن هزینه آن را از بانک تحویل بگیرند.

وی افزود: گندم به عنوان محصول استراتژیک در استان و کشور بسیار حائز اهیمت است و همه باید با ارتقا سطح تولید در سال جهش تولید ملی تلاش کنند تا همانند گذشته شاهد خودکفایی تولید این محصول در کشور باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: امسال با تدابیر انجام‌شده ثبات مناسبی در خرید تضمینی و پرداخت هزینه به کشاورزان بوجود آمده و از همان آغاز فصل خرید هیچ گونه مشکلی در پرداخت به کشاورزان استان نخواهیم داشت.

جعفری یادآور شد: ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم استان متناسب با میزان تولید گندم است و برای خرید و ذخیره سازی گندم تولیدی هیچ مشکلی نداریم.

وی اضافه کرد: در نظر داریم با هدف گذاری تولید بیش از ۱.۵ میلیون تن تولید گندم در سال‌های آینده، از لحاظ ظرفیت ذخیره سازی گندم نیز مشکلی نداشته باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: با کمک بخش خصوصی و حمایت های دولت امسال با احداث سیلوهای جدید بیش از ۱۰۰ هزار تن به ظرفیت استان افزوده شده که از این لحاظ هیچ گونه مشکلی برای ذخیره سازی گندم وجود ندارد.

جعفری تاکید کرد: همه باید برای برداشت و خرید و انبار گندم استان تلاش خود را مضاعف کنیم تا جریان‌های رسانه‌ای معاند خارج از کشور نتوانند از این موضوع برای بهره‌برداری‌های سیاسی خود استفاده کنند.

وی افزود: کشاورزان باید در هنگام تحویل گندم به مراکز خرید دولتی پیش‌بینی شده در سطح استان شماره حساب خود را تحویل بانک و مراکز خرید بدهند تا بدون مشکلی اطلاعات شماره حساب آنها در سامانه ثبت و نسبت به واریز هزینه گندم به آنها اقدام مقتضی انجام‌ شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: صدا و سیما و رسانه‌های استان باید با شفاف‌سازی بیشتری برای اقناع و تشویق کشاورزان برای تحویل گندم خود به مراکز خرید دولتی استان همه توان خود را به‌کار گیرند تا امسال نیز همانند گذشته گندم مورد نیاز از کشاورزان خریداری و تحویل مراکز خرید شود.

جعفری اظهار کرد: دولت با همه ظرفیت‌ها و امکانات خود بویژه توسعه شبکه پرسرعت اینترنت برای حضور گسترده در فصل خرید گندم کشاورزان وارد عرصه شده و با افراد دلال و فرصت طلب که مانع از فروش گندم کشاورزان به مراکز خرید دولتی شوند قاطعانه برخورد قانونی می‌کند.

وی گفت: تاکنون موردی از قاچاق گندم از استان به سایر نقاط کشور و حتی خارج از کشور گزارش نشده و امسال نیز باید با برنامه‌ریزی و نظارت بیشتر با هرگونه مورد احتمالی به صورت جدی برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان یادآور شد: امیدواریم در زمان باقی مانده تا فصل برداشت گندم با برنامه‌های ترویجی و آموزشی کشاورزی و نیز وجود شرایط مناسب وضعیت آب و هوایی با کمترین آفت و خسارت احتمالی بتوانیم محصولی مناسب و با کیفیت را برداشت کنیم.

جعفری از تامین سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی و نیز ناوگان حمل و نقل در مراکز خرید گندم استان خبر داد و افزود: با هماهنگی با دستگاه‌های اجرایی متولی در این رابطه هیچ مشکلی وجود ندارد و با آمادگی کامل سوخت مورد نیاز تامین خواهد شد.

وی اضافه کرد: همه تدابیر برای خرید مناسب گندم در استان اندیشیده شده و امیدواریم امسال یکی از استان های موفق در بحث خرید تضمینی گندم در کشور باشیم.

کد خبر 511544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha