رییس اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر گفت: حدود ۱۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان جنوب این استان خریداری و تحویل سیلوها شده است.

گندم

به گزارش همشهری آنلاین محسن الله دادی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: چهار مرکز خرید از سوی اداره غله وخدمات بازرگانی ایرانشهر در شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان کار خرید گندم مازاد بر مصرف کشاورزان را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه امسال از سوی دولت هر کیلوگرم گندم ٢۵ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود افزود: قیمت خرید گندم در سالجاری نسبت به سال گذشته ۴٣ درصد افزایش یافته است.

مدیر اداره غله و خدمات بازرگانی ایرانشهر با بیان اینکه تاکنون افزون‌بر ٣٧٠ میلیارد ریال به کشاورزان جنوب سیستان و بلوچستان در قبال گندم‌های خریداری شده پرداخت شده افزود: قیمت گذاری اینگونه محصولات کشاورزی باید به شکلی باشد تا کشاورزان نسبت به تولید و فروش این کالای راهبردی علاقه‌مند شوند.

وی ادامه داد: سازمان غله کار خرید گندم را برعهده دارد و هیچ گونه محدودیتی در خرید و یا پرداخت هزینه این محصول راهبردی وجود ندارد.

الله‌دادی گفت: سیلوهای گندم ایرانشهر ظرفیت ذخیره سازی بیش‌از ۵٠ هزار تن گندم را دارد که انتظار می‌رود گندمکاران منطقه محصول مازاد بر نیاز خود را به مراکز خرید برای ذخیره سازی در سیلوها تحویل دهند.

کد خبر 511530

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha