مجموع نظرات: ۱
پنجشنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۹
۰ نفر

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: قیمت زمین و مسکن در اراک به علت افزایش تقاضای سرمایه‌ای در سایر بازارها امسال افزایش ۳۵ درصدی دارد.

اراک

به گزارش همشهری آنلاین «سعید بلوردی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این افزایش درحالی است که خرید و فروش در بازار مسکن استان مرکزی شرایط رکود را تجربه می‌کند.

وی اظهار داشت: افزایش قیمت در اجاره مسکن نیز با توجه به تعیین مهلت ۲ ماه برای مستاجران اتفاق نیفتاده و پیش‌‍بینی می‌شود قیمت اجاره بها در اراک آخر خردادماه افزایش چشمگیری یابد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: افزایش ارزش سایر کالاهای سرمایه‌ای نظیر سکه، خودرو و ارز  منجر به حجم انباشته شده و مردم از سرمایه‌گذاری انتظار سودآوری دارند.

بلوردی افزود: دلیل اصلی بالا رفتن قیمت مسکن فقط افزایش قیمت تمام شده ساختمان نیست بلکه فاصله عرضه و تقاضا در اثر نبود سرمایه‌گذاری مناسب در سال‌های اخیر در این روند دخیل بوده است.

وی اظهار  داشت: برخی از مالکان در اراک با گرم شدن فعالیت بورس، واحد مسکونی خود را برای سرمایه‌گذاری در بورس به فروش رسانده‌اند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک اراک گفت: آغاز طرح اقدام ملی مسکن نتوانست مانند مسکن مهر به کاهش قیمت واحد مسکونی کمک کند و نیاز است که اقدام ویژه‌ای برای مهار شرایط فعلی صورت بگیرد.

یک‌‍‌هزار مشاوره املاک در شهرستان اراک فعال است.

کد خبر 511491

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۶
    0 0
    من نمی‌دونم این سازمان مسکن ی مسئول درستی که به درد بخور باشه نداره