رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی از کشف مبلغ زیادی دلار تقلبی در غرب تهران خبر داد.

دلار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایلنا، سرهنگ علی محمدی رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی بیان داشت: با توجه به نوسانات ارزی شدید در کشور عده ای سودجو با سوءاستفاده از این شرایط اقدام به جعل ارز های بین اللملی کرده و آن را وارد بازار می کنند.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی در ادامه توضیح داد: روز گذشته بیست سوم اردیبهشت ماه یکی از شهروندان با مراجعه به یکی از صرافی ها قصد داشت هزار و ۴۰۰ دلار تقلبی را به ریال تبدیل کند که با هوشیاری متصدی صرافی و اعلام به موقع و حضور سریع ماموران دستگیر شد.

وی افزود: متهم پس از انتقال به پلیس امنیت بزه انتسابی را منکر و اذعان داشت، این دلار ها را از یکی از دوستان خود دریافت کرده که بلافاصله ماموران با شناسایی مخفیگاه وی اخذ دستور قضائی، وی را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

وی در ادامه افزود: متهم پس از دستگیری به بزه انتسابی اعتراف و بیان داشت این دلار ها را یکی از دوستانش که در خارج از کشور ساکن است تهیه و پس از فروش به افراد عادی به ریال تبدیل می کردم.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم به همراه پرونده و اسکناس های جعلی برای اخذ دستور قضائی تحویل پلیس امنیت اقتصادی تحویل شد.

رئیس پایگاه دوم پلیس امنیت عمومی با اشاره به اینکه ارزش ریالی دلار های تقلبی کشف شده حدود ۲۳۰میلیون ریال برآورد شده است، خاطر نشان کرد: سارقان و مجرمان برای انجام اعمال مجرمانه خود همیشه سوژه های سهل الوصول را انتخاب می  کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به هدف خود رسیده و فرار کنند.

وی در پایان از شهروندان خواست: هشدارهای انتظامی و پیشگیرانه را جدی گرفته و در صورت هرگونه موارد مشکوک را سریعا از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 511425

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha