مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۲
۰ نفر

 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان از برخورداری بیش از ۸۰ درصد جمعیت استان از  اینترنت تلفن همراه خبر داد.

دسترسی اینترنت در روستاها

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد توکلی افزود: گیلان در اینترنت ثابت ضریب نفوذ ۱۲ درصدی دارد. به این دلیل که ۱۲درصد از خانوارهای استان  اینترنت ثابت دارند و این رقم در اینترنت سیار یا همراه به ۸۰ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در اپراتور همراه اول در استان  ۸۲ درصد و متوسط کشوری  ۷۵ درصد و در ایرانسل ۶۴ درصد است.

 توکلی اظهار کرد: شاخص ارتباطات و فناوری اطلاعات و زیر شاخص‌های تشکیل‌دهنده و مقایسه شاخص‌های ارتباطی استان با کشور توسط واحد اصلی سنجش ارتباطات در دنیا با شاخص IDI  سنجیده می‌شود.

وی اضافه کرد: شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) شامل سه زیر شاخص؛ شبکه‌های دسترسی، استفاده از سیستم‌ها و برنامه‌های نرم افزاری و در نهایت مهارت استفاده است که از مجموع این سه محور IDI هر کشور در سطح بین‌المللی به دست می‌آید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان در خصوص شاخص IDI نیز گفت: در این شاخص، ایران در مقایسه با سایر کشورهای دیگر رتبه هشتاد را دارد، اما  شاخص IDI گیلان نیز به‌نسبت کشور در رتبه دهم قرار دارد.

توکلی اضافه کرد: به تناسب سرویس‌هایی که باید ارائه بشود زیرساخت‌ها در استان به‌اندازه نیاز مهیا شده و اگر شاخص IDI استان نسبت به سایر استان‌ها پایین است به‌دلیل عدم استفاده مناسب از مهارت لازم در این بخش است.

وی بیان کرد: البته در عین حال گیلان نسبت به متوسط استان‌های دیگردر جایگاه بالاتری قرار دارد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات گیلان افزود: اگر زیرساخت‌های سخت‌افزاری و شبکه دسترسی موجود نباشد، لایه نرم‌افزاری و سرویس‌ها تشکیل نخواهد شد، بنابراین نیاز اصلی و لازم سخت‌افزار است؛ البته کافی نبوده و باید روی این زیرساخت‌ها، سرویس‌ها را به مخاطبان ارائه کرد.

کد خبر 511306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha