مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: بیش از ۲۴ هزار نفر برای دریافت بیمه‌بیکاری ناشی از شیوع کرونا در استان ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۸۷۷نفر مشمول دریافت بیمه‌بیکاری ناشی از شیوع کرونا در استان شده‌اند.  

بیمه بیکاری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، رضا نقی‌زاده،  مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: از زمان اعلام شروع ثبت‌نام تاکنون ۲۴هزارو ۳۸۱نفر برای دریافت بیمه‌بیکاری ناشی از شیوع کرونا دراستان ثبت‌نام کرده‌اند.  

وی تصریح کرد: کسانی که ۳ درصد حق بیمه‌بیکاری را ضمن بیمه تامین‌اجتماعی پرداخت کرده‌اند مشمول دریافت بیمه‌بیکاری ناشی از شیوع کرونا می‌شوند.

نقی‌زاده یاد آورشد: ارومیه با ۶۰۸۵ نفر ثبت نامی و ۴۹۳۸ نفر مشمول اولیه بیشترین آمار را در استان به خود اختصاص داده است.  

وی اظهار کرد: هیچ گونه نیازی به مراجعه حضوری برای ثبت نام در سامانه بیمه‌بیکاری نیست، بعد از ثبت نام اینترنتی و پایش افراد ثبت نام شده پیامک به آنها ارسال و شماره حساب برای پرداخت حق بیمه‌بیکاری درخواست می‌شود.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خاطرنشان کرد: حق بیمه‌بیکاری برای ماه‌های اسفند سال ۹۸ تا اردیبهشت سال ۹۹ بوده و کارگران وافراد متضرر ازکرونا همچنان می‌توانند در سامانه ثبتنام و از بیمه‌بیکاری استفاده کنند.  

کد خبر 511282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha