مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
۰ نفر

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان، از لایروبی بیش از ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های استان خبر داد.

لایروبی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، منصور ستوده گفت: خوشبختانه با لایروبی رودخانه‌های استان به طول بیش از ۱۳۰ کیلومتر در فروردین امسال مشکلی برای سیلاب نداشتیم و توانستیم به‌خوبی آن را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اظهار کرد: پس از مطالعه مشاور و هماهنگی‌های لازم با مدیران ادارات منابع آب شهرستان‌های تابعه و بازدیدهای میدانی و استفاده از ظرفیت شوراها و دهیاران روستاها، ابتدا نقاط اولویت‌دار شناسایی و عملیات اجرایی لایروبی انجام شد.

وی بیان کرد: تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه، با پیگیری و همکاری دستگاه قضایی منجر به آزادسازی حدود ۸۵ کیلومتر از این رودخانه‌ها در استان شده است.

ستوده بیان کرد: از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به میزان ۴۵۶ میلی‌متر بارندگی در استان داشتیم که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد افزایش‌یافته است، حجم ذخیره مخزن سد اکباتان در حال حاضر به ۳۵ میلیون مترمکعب است که به میزان ۱۰۰ درصد حجم مخزن سد را تشکیل می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان ادامه داد: حجم ذخیره آب در مخزن سد کلان ملایر ۴۴ میلیون مترمکعب و در سد سرابی ۹ میلیون مترمکعب بوده و ۱۰۰ درصد پر آب هستند.

او ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۶۵ حلقه از چاه‌های غیرمجاز و دارای حکم قضایی با حجم آب صرفه‌جویی شده بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب و عمق انسداد بیش از ۳ کیلومتر پر و مسدود شده است.

کد خبر 511279

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha