مدیرکل اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی در تمامی شهرستان‌های استان تهران به‌حالت آماده‌باش در آمده‌اند تا در هنگام وقوع آتش‌سوزی‌های احتمالی به‌سرعت وارد عمل شوند.

منابع طبیعی هرمزگان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، احمد طاهری افزود: با توجه به بارش‌های مناسب و پوشش گیاهی خوبی که عرصه‌های طبیعی دارند، در پی گرم شدن هوا ضریب خطر آتش‌سوزی در این عرصه‌ها افزایش پیدا می‌کند که لازم است تدابیر لازم در قالب اقدامات حفاظتی و پیشگیرانه برای جلوگیری و اطفای به‌موقع آتش‌سوزی در نظر گرفته شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: تعامل و همکاری با سایر دستگاه‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی مهم است. با توجه به اهمیّت موضوع،  ارتباط و همکاری خوبی در سال‌های گذشته بین منابع طبیعی و سایر دستگاه‌های اجرایی، خدماتی و امدادی وجود داشته است که امسال هم بنا به ضرورت، برقراری این همکاری در دستور کار قرار گرفته و در حال انجام است.

طاهری تصریح کرد: با توجه به تأثیرگذاری رسانه‌ها در شکل‌دهی و جهت‌دهی افکارعمومی و تغییر نگرش‌ها، اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌ها می‌تواند در ارتقای آگاهی عمومی و مشارکت مردمی در پیشگیری از وقوع هرگونه آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم هنگام مراجعه به عرصه‌های منابع طبیعی ضمن رعایت نکات ایمنی و پرهیز از روشن کردن آتش، در صورت مشاهده هرگونه آتش‌سوزی فوراً مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

کد خبر 511277

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha