چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۲
۰ نفر

پزشکان در مطالعات اخیر خود دریافته‌اند سرفه یا دیگر علائم تنفسی تنها نشانه‌های اولیه بیماری کوویدـ۱۹ در کودکان نیست و ممکن است بیماری‌های گوارشی نیز نشانه ابتلا به ویروس کرونا باشد.

کرونا ـ کودک

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از هلث دی نیوز نوشت: پزشکان می‌گویند بررسی‌های آزمایشگاهی نشان می‌دهد بیماری‌های گوارشی ممکن است نشانه بیماری کوویدـ۱۹ در کودکان باشد.

در این بررسی، پزشکان آزمایش‌هایی روی تعدادی کودک انجام دادند که به دلیل مشکلات دستگاه گوارشی روانه بیمارستان شده بودند و پس از آن بیماری ذات‌الریه و کوویدـ۱۹ در آنان تشخیص داده شد.

آن‌ها اظهار کردند: کودکان مریض‌احوال با علائم گوارشی همچون اسهال و سابقه تب یا قرار گرفتن در معرض فرد آلوده به ویروس کرونا ممکن است به بیماری کوویدـ۱۹ مبتلا شده باشند.

به گفته متخصصان، کودکانی که در این بررسی مورد آزمایش قرار گرفته‌اند به دلیل مشکلات غیرمرتبط با کوویدـ۱۹ از جمله سنگ کلیه به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند که در بررسی‌های بیشتر و انجام سی‌تی‌اسکن از قفسه سینه ابتلای آنان به بیماری کوویدـ۱۹ تایید شد.

علائم مرتبط با بیماری‌های دستگاه گوارشی که در برخی از کودکان مبتلا به کوویدـ۱۹ مشاهده شده می‌تواند نشان دهد این عفونت ممکن است از طریق دستگاه گوارش ایجاد شده باشد.

کد خبر 511274

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha