معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، ترم تحصیلی دانشگاه‌ها به احتمال زیاد تا تیر ماه ادامه پیدا می‌کند.

دانشگاه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر علی‌اکبر حق‌دوست اظهار داشت: ستاد ملی مقابله با کرونا تصویب کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور به میزانی که آموزش از حالت حضوری خارج شد، ترم می‌تواند ادامه پیدا کند بنابراین به نظر می‌رسد با شرایط فعلی، به احتمال زیاد ترم تحصیلی تا انتهای تیر ماه ادامه پیدا می‌کند.  

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان برگزاری امتحانات دانشگاه‌های علوم پزشکی تغییر می‌کند، افزود: با توجه به شرایط موجود، زمان برگزاری امتحانات این دانشگاه تغییر پیدا می‌کند.

حق‌دوست با بیان این که اولویت بازگشایی دانشگاه‌ها با مقاطع تحصیلات تکمیلی خواهد بود، اظهار داشت: اگر روند به همین شکل ادامه پیدا کند و مشکلی ایجاد نشود، مقطع تحصیلات تکمیلی به احتمال زیاد از ۱۶ خرداد به بعد بازگشایی می‌شود.

وی تصریح کرد: بر اساس جمع‌بندی‌های انجام شده به احتمال زیاد بعد از ۱۵ یا ۱۶ خرداد به تدریج فعالیت آموزشی دانشگاه‌های علوم پزشکی به صورت هدفمند آغاز می‌شود. البته این کار منوط به موافقت نهایی ستاد ملی مقابله با کرونا است.

معاون آموزشی وزارت بهداشت ادامه داد: وزارتخانه‌های بهداشت و علوم پیشنهادی را به ستاد ملی مقابله با کرونا دادند که در آن اختیارات قابل قبولی در این زمینه به دانشگاه‌ها اعطا می‌شود. دانشگاه‌ها با در نظر گرفتن شرایط و هماهنگی با وزارتخانه متبوع خود درباره زمان دقیق بازگشایی تصمیم‌گیری می‌کنند.

حق‌دوست با اشاره به این که سعی می‌شود آموزش مجازی در دانشگاه‌ها با قدرت ادامه پیدا کند، افزود: در صورت نیاز و برای رفع اشکال، کلاس‌هایی با رعایت تمام اصول بهداشتی و پروتکل‌ها تشکیل خواهد شد.

این مسئول تاکید کرد: با تمام توان در تلاش هستیم تا درس‌های ترم تحصیلی جاری با کیفیت قابل قبولی به پایان برسانیم.

کد خبر 511272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علیرضا IR ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۷
    1 0
    باز کنین اقا باز کنین دانشگاهارو اسیر شدیم به خدا از این همه تعطیلی خطاب به اونایی که میگن باز نشه حضور دانشجو ها اختیاریه چرا نمیخواین باز شه؟ بذارین ما ترم آخریا بریم به بدبختیمون برسیم همینجوریشم چند ماه از همه چی عقب افتادیم هزینه ها؟وقت؟ارشد؟کار؟زندگی؟ کم خودمون عقبیم که بازم تعطیلی میخواین؟حوابگاهیام میتونن نیان حضور اختیاریه دیگه