مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: ثبت‌نام الکترونیکی از متقاضیان حقیقی و حقوقی تاسیس مراکز خدمات بهزیستی(مثبت زندگی) آغاز شد و به مدت ۱۵ روز نیز ادامه خواهد داشت.

بهزیستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی عرب‌نژاد چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت افزود: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از نهادهای اصلی و تأثیرگذار در حوزه رفاه اجتماعی کشور و متولی ارتقای سلامت اجتماعی، منشا خدمات ارزشمند تخصصی و حمایتی به گروه‌های مختلف جامعه است.

وی اضافه کرد: در گام دوم انقلاب و با گذشت بیش از ۴۰ سال از تشکیل سازمان بهزیستی کشور و گسترش ماموریت‌ها، نیازها، انتظارات و مطالبات جامعه از این سازمان، بهره‌مندی از پتانسیل و ظرفیت‌های مردمی در قالب مراکز و موسسات غیردولتی، به منظور تقویت و توسعه خدمات حمایتی و تخصصی امری اجتناب‌ناپذیر است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی ادامه داد: در چنین شرایطی، طراحی و اجرای راهکاری که امکان ارائه مجموعه‌ای از خدمات را فراهم کند و موجب تسهیل مراجعه، پیگیری و پاسخگویی به جامعه شود، بیش از پیش ضروری به نظر می‌رسد.

وی با بیان این‌که مراکز مثبت زندگی در چارچوب فعالیت بهزیستی و سطح یک خدمات سازمان فعال خواهند بود عنوان کرد: با توجه به این‌که طبق برنامه ششم‌ توسعه، متولی سلامت اجتماعی سازمان بهریستی است، در این چارچوب مراکز فعال می‌کنند.

عرب‌نژاد بیان کرد: متقاضیان حقیقی و حقوقی واجد شرایط می‌توانند از ۲۲ اردیبهشت ماه جاری (به مدت ۱۵ روز) با مراجعه به سامانه صدور مجوز سازمان بهزیستی کشور به نشانی اینترنتی http://centers.behzisti.net/register درخواست خود را برای صدور مجوز تاسیس این مراکز ثبت کنند.

وی گفت: درخواست تاسیس مرکز خدمات بهزیستی به صورت غیرحضوری صورت می‌گیرد و اشخاص حقیقی و افراد تحصیل کرده در رشته‌های مددکاری اجتماعی و رشته‌های مرتبط طبق دستورالعمل اعلام‌ شده می‌توانند در خواست بدهند و هر فرد پنج نقطه را به عنوان نقاط مطلوب خود برای احداث مرکز مثبت زندگی پیشنهاد می‌دهد و براساس اولویت‌ها مرکز تاسیس می‌شود.

کد خبر 511250

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha