مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
۰ نفر

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با اشاره به ثبت اطلاعات دستفروشان پایتخت در نرم‌افزار «سامان بازار» گفت: تاکنون اطلاعات حدود پنج هزار نفر در این سامانه تایید شده است.

دستفروش

به گزارش همشهری آنلاین ، سید علی مفاخریان در جلسه کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران که با موضوع ساماندهی دست‌فروشان برگزار شد، با بیان این‌که دست‌فروشان طیفی از صنوف بدون مجوز هستند، گفت: فعالان این صنوف فاقد اتحادیه یا ارتباط با اتاق اصناف فعالیت می‌کنند و با وجود آسیب‌پذیری، بسیار آسیب‌زا هستند. چون ماهیت آن‌ها برای مدیریت شهری شفاف نیست؛ بنابراین می‌توانند مشکلاتی پیرامون عبور و مرور برای شهروندان یا کسبهٔ رسمی ایجاد کنند.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر با تاکید بر اهمیت شناسایی دقیق دست‌فروشان در ساماندهی آنان، گفت: نرم‌افزار سامان بازار در احراز هویت متقاضیان و جانمایی و مدیریت مسئلهٔ دست‌فروشی سامان بازار می‌تواند نقش کلیدی ایفا کند.

وی تصریح کرد: تأمین زمین و صدور مجوز برای ایجاد روز بازارها در کنار شناسایی دست‌فروشان می‌تواند به ساماندهی کامل این افراد بیانجامد.

مفاخریان با تأکید بر این‌که نرم‌افزار سامان بازار می‌تواند نقش زیادی در شناسایی ماهیت و ظرفیت‌های موجود برای ساماندهی دست‌فروشان ایفا کند، گفت: تاکنون اطلاعات حدود پنج هزار نفر بر اساس سکونت در تهران، سرپرست خانواده بودن و شاغل نبودن تایید شده است و تعدادی از ثبت‌نام‌شدگان هم به دلیل نقص در اطلاعات واردشده فرصتی برای اصلاح اطلاعات خواهند داشت. برای این افراد با توجه به نوع کسب‌وکارشان در روز بازارها مکان‌یابی می‌شود.

کد خبر 511244
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha