مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
۰ نفر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان گفت: کمپ‌های موضوع ماده ۱۵ درمان معتادان که چندی است به علت کرونا بسته ‌شده بود، دوباره برای پذیرش و درمان معتادان بازگشایی شود.

مرکز ترک اعتیاد

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدتقی حاجیلو چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت با اشاره به اینکه بخشی از مشکلات امنیتی و چالش‌های ناشی از مواد مخدر در صورت بازگشایی مراکز موضوع ماده ۱۵ رفع می‌شود از مسئولان مرتبط خواست برای بازگشایی این مراکز اقدام فوری انجام شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اضافه کرد: همدان نخستین استانی بود که نسبت به بازگشایی مجدد مرکز ماده ۱۶ اقدام و در مرحله نخست تیم‌های پلیس ۲۶ معتاد متجاهر را دستگیر کرده و با رعایت پروتکل‌ها تحویل این مرکز دادند.

وی ادامه داد: انتظار می‌رود با توجه به شرایط کنونی استان، سهمیه پذیرش معتادان متجاهر در مرکز موضوع ماده ۱۶ افزایش یابد چراکه تأثیر مثبت بر روی ارتقای امنیت و کاهش سایر جرائم نظیر سرقت دارد.

سرهنگ حاجیلو گفت: تعداد معتادان متجاهر در همدان بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ نفر است و زمان نگهداری این افراد در مرکز موضوع ماده ۱۶ محدود است و آن‌ها بعد از ۲ تا سه ماه از این مرکز ترخیص شده و دوباره به سمت مصرف مواد مخدر رو می‌آورند.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان همدان اظهار کرد: ۵۰ درصد معتادان همدان به مصرف مخدر تریاک اعتیاددارند اما در بین معتادان متجاهر گرایش به مصرف هروئین و شیشه بیشتر است.

مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ پس از همه‌گیری ویروس کرونا در کشور و همدان بسته‌شده و معتادی پذیرش نمی‌کردند اما باگذشت زمان و کاهش دامنه این ویروس، مرکز ماده ۱۶ بازگشایی شد اما مراکز ماده ۱۵ همچنان تعطیل است.

کد خبر 511227

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha