نتیجه بررسی گروهی از محققان و پزشکان کشورهای مختلف نشان می‌دهد باید برای نابودی ویروس کرونا واکسن‌های متعددی تولید و هریک به گروه‌های خاصی از مردم تزریق شود تا بتوان با این ویروس مرگبار مقابله کرد. 

واکسن کرونا

به گزارش همشهری آنلاین، مهر به نقل از نیواطلس نوشت: پژوهشی که توسط گروهی از پژوهشگران به سرپرستی دکتر آنتونی فاوچی، مدیر مؤسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی در مریلند آمریکا، انجام شده است نشان می‌دهد چالش‌های فراوانی بر سر راه مقابله با ویروس کرونا وجود دارد که چشم‌انداز مهار آن ظرف یک تا دو سال آینده را کمرنگ می‌کند.

تا پیش از این تصور می‌شد برای درمان ویروس کرونا به یک واکسن نیاز است و ویروس یادشده از این لحاظ تفاوت معناداری با سایر ویروس‌های بیماری‌زا ندارد. اما تحقیق تازه انجام شده نشان می‌دهد باید برای نابودی این ویروس واکسن‌های متعددی تولید و هریک به گروه‌های خاصی از مردم تزریق شود تا بتوان طی چند سال به شرایط عادی زندگی بازگشت.

به گفته پروفسور لری کوری، از اساتید دانشگاه واشنگتن و یکی دیگر از اعضای این گروه تحقیق، ویروس کرونا موجب رویدادهایی بی‌سابقه در جهان شده و سرعت گسترش آلودگی و عفونت‌های ناشی از آن بسیار سریع‌تر از هر عفونتی در تاریخ مدرن بوده است. برای غلبه بر این چالش به تولید واکسن‌های متعددی نیاز است و فقط یک واکسن نمی‌تواند ویروس کرونا را به طور مؤثر درمان کند.

نویسندگان این مقاله هشدار داده‌اند واکسنی که می‌تواند جلوی ابتلای افراد جوان به ویروس کرونا را بگیرد، لزوماً روی افراد کهنسال به درستی و با اطمینان عمل نمی‌کند و لذا باید برای گروه‌های جمعیتی، سنی، نژادی، قومیتی، جنسیتی و غیره واکسن‌های خاص و متفاوتی تولید شود. از همین رو ممکن است یک واکسن کرونا فقط برای درمان افرادی در یک بخش از جهان کارساز باشد و روی دیگر افراد به درستی عمل نکند. بنابراین تولید واکسن‌های کرونا فرایندی بسیار پرهزینه، زمان‌بر و دشوار خواهد بود.

به گفته این محققان، کشف همین مساله ضرورت همکاری بین‌المللی همه کشورها و کنار گذاشتن خصومت‌ها برای تشریک مساعی و به اشتراک‌گذاری تجربیات کشورهای مختلف را برای غلبه بر ویروس کرونا ضروری می‌سازد.

کد خبر 511218

پر بیننده‌ترین اخبار پزشکی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha