فرماندار قم گفت: عادی سازی اوضاع و بی‌توجهی به رعایت بهداشتی کرونا را به موج دوم می‌کشاند.

کرونا عراق

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرتضی حیدری در جلسه شورای آموزش و پرورش قم که در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، تصریح کرد: ارتقای سطح آگاهی و فرهنگ‌سازی نقش مهمی در کنترل کرونا دارد و باید در این زمینه سرمایه‌گذاری کرد.

فرماندار قم افزود: عادی‌سازی اوضاع و بی‌توجهی به رعایت بهداشت، کرونا را به موج دوم می‌کشاند، به همین دلیل باید اهتمام ویژه‌ای در کنترل و مدیریت کرونا داشته باشیم.

این مسئول تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و مردم باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه در شیوع کرونا، مشارکت داشته باشند و با هم‌گرایی و هم‌افزایی بتوانیم این بحران را پشت سربگذاریم.

وی در مورد بازگشایی مدارس از هفته پایانی اردیبهشت در قم عنوان کرد: جهادگران عرصه تعلیم و تربیت در این مدت با حضور خود در صحنه، مانع از تعطیل شدن آموزش شدند که این امر جای تقدیر دارد.

حیدری بیان کرد: تلاش‌های مسئولان و همراهی شهروندان موجب شد تا قم رتبه دوم ثبت‌نام سامانه سلامت و غربال‌گری در سطح کشور را از آن خود کند. همچنین برگزاری کلاس‌ها موجب می‌شود تا ۱۰۰ درصد دانش‌آموزان از فرصت آموزشی برخوردار شوند، اما باید مراقبت‌های لازم اتخاذ شود تا مانع از شیوع کرونا شویم.

فرماندار قم تصریح کرد: آموزش‌های غیرحضوری از طریق صدا و سیما، بیش از ۹۷ درصد از دانش‌آموزان را زیرپوشش قرار داد و در کشور ۶۲ درصد از دانش‌آموزان از طریق شبکه اجتماعی شاد آموزش‌های لازم را دریافت کردند.

وی گفت: برای پیگیری مسائل بهداشتی در هنگام بازگشایی مدارس ۸۰ پایگاه بهداشتی در سطح شهر قم آماده ارائه خدمت است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش‌وپرورش قم نیز در این جلسه اضافه کرد: در زمان شیوع کرنا، آموزش سوادآموزان تعطیل نشد و شرایط مطلوبی در اجرای طرح‌های ریشه کنی بی‌سوادی داریم.

حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی نیا یادآورشد: بیش از ۵۰ درصد از آموزش سوادآموزی از طریق فضای مجازی انجام شد، همچنین با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌های سوادآموزی نیز در سطح استان قم دنبال و برنامه‌های ویژه سوادآموزی به زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 511190

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha