چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۰۵:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: موارد جدید شیوع بیماری "دست، پا و دهان" در سه ایالت چین و شهر پکن شمار کودکان آلوده به این بیماری را به بالای 12000 نفر و تلفات بیماری را دست کم به 26 نفر رسانده است.

به گزارش آسوشیتدپرس به نقل از خبرگزاری دولتی شین‌هوا سه‌شنبه 6 مه (17 اردیبهشت) اعلام کرد موارد جدید شیوع‌ بیماری در ایالت جنوب غربی یونان، ایالت شمال‌شرقی جیلین و جزیره حاره‌ای هاینان تعداد مبتلایان را به 12164 رسانده است.

به گزارش شین‌هوا دو مهد کودک در پکن پس از اینکه کودکان علائم بیماری را نشان دادند،  به طور موقت بسته شدند. تا به حال1482 مورد بیماری در پکن اغلب در مهد کودک‌ها دیده شده‌ است.

دست کم 26 کودک در چین به علت این بیماری فوت کرده‌اند. در بیست و چهار مورد مرگ و میر که در ایالت مرکزی آنهویی و ایالت گواندونگ در جنوب رخ داده است، آنتروویروس 71، یکی از چندین ویروس عامل این بیماری، مقصر دانسته شده است. در مورد 2 مرگ دیگر گرچه بیماران علائم بیماری دست،پا و دهان را نشان داده‌ بودند، نوع ویروس هنوز روشن نشده است.

به گزارش شین‌هوا، غیر از این موارد مرگ و میر،در مورد سایر مبتلایان معلوم نیست که چه تعداد از  آنها به EV-71  آلوده هستند.

خبرگزاری شین‌هوا می‌گوید علت افزایش موارد بیماری تا حدی ناشی از مقررات جدید وزارت بهداشت است که بیماری دست،پا و دهان را جزء بیماری‌‌هایی قرار داده است که باید به دولت مرکزی گزارش شوند.

آنتروویروس‌ها باعث شکل شدیدی از بیماری دست،پا و دهان می‌شود که علائم آن شامل تب، زخم‌های دهانی و دانه‌های پوستی به همراه تاول می‌شود. این بیماری به آسانی از راه عطسه و سرفه گسترش پیدا می‌کند. این ویروس‌ها عمدتا کودکان 10 ساله و کمتر را مبتلا می‌کند. این بیماری در برخی موارد ممکن است به ورم کشنده مغزی منتهی شود.

در حال حاضر واکسن یا درمان اختصاصی برای این بیماری وجود ندارد، اما اغلب کودکان به اشکال خفیف بیماری مبتلا می‌شوند که عموما به سرعت و بدون عارضه‌ای بهبود پیدا می‌کند.

وزارت بهداشت ویتنام هم اعلام کرده است در چهار ماه ابتدایی سال جاری میلادی 2000 مورد از این بیماری را گزارش است که 10 تا 20 درصد آنها ناشی از EV71 بوده‌اند و 10 نفر در طی این مدت به علت این بیماری در گذشته‌‌اند.

کد خبر 51115

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز